La Generalitat de Catalunya va anunciar al mes de juny que analitzaria la viabilitat d’un tren-tramvia a les Terres de l’Ebre, entre Roquetes i Alcanar. Ara, l’enginyer ampostí Martí Soriano ha presentat una proposta a la ciutadania pensant amb el traçat, els costos i la viabilitat del possible projecte. Assegura que la línia fèrria seria totalment factible. A banda, del Tren-Tramvia de les Terres de l’Ebre, també s’estudiaran línies al Bages, a la Costa Brava i als Pirineus.
“Ara que han de sortir els projectes que ha d’estudiar Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, abans que diguen si és viable o no és viable, hem pensat de fer la presentació per dir que realment sí que ho és, perquè en un terreny que és prou pla i econòmicament seria possible”, ha assegurat Soriano. A més, creu que ara és necessari que la massa social i política s’afegeixin al projecte. Segons l’estudi que ha realitzat l’enginyer, juntament amb la Fundació Mobilitat Sostenible, el cost total del possible projecte estaria al voltant dels 360 milions d’euros. A més, ha calculat que el Tren-Tramvia comptaria amb uns 5.000 usuaris diaris.
L’estudi analitza un possible traçat: la línia tindria el seu inici a Roquetes, després tindria una parada a Ferreries i creuaria a Tortosa per l’antic pont del tren, ja que segons Soriano, hi hauria prou lloc. El tren-tram continuaria direcció l’Aldea, però abans faria parades a Sant Llàtzer, al polígon Baix Ebre i al polígon Catalunya Sud. L’estació de l’Aldea-Amposta serviria de ròtula, per enllaçar amb Rodalies i altres línies de Renfe. Després aniria fins a Amposta, on s’hauria de crear un nou pont, després a la Ràpita, les Cases i finalitzaria a Alcanar. Soriano creu que és un recorregut on la línia abraçaria municipis amb molta població: “Han vist que la línia més freqüentada per viatgers és la que va entre Tortosa i Alcanar, llavors és la més viable econòmicament”.
Pots veure tota la presentació aquí:
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]