L’alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, i l’Associació d’Empresaris de les Comarques de l’Ebre tenen esperances que dilluns vinent el Govern de la Generalitat i el PROCICAT anunciïn un confinament per regió sanitària. Són declaracions posteriors a la visita de Miquel Sàmper avui a Tortosa. El conseller d’Interior s’ha reunit amb empresaris del territori i ha comunicat que estan estudiant aquesta possibilitat en regions on les xifres epidemiològiques siguin baixes, especialment els ingressos a les UCI.
Amb la trobada, que han participat organitzacions com l’AECE (Associació d’Empresaris de les Comarques de l’Ebre) o PIMEC i la Cambra de Comerç, han demanar a Sàmper les necessitat del confinament regional, ja que asseguren que el teixit econòmic es veu afectat pel confinament comarcal. El conseller d’Interior ha manifestat que, rebudes les peticions, el Govern de la Generalitat i el PROCICAT estan estudiant un possible confinament per regions sanitàries en territoris on les xifres epidemiològiques siguin favorables.
Sàmper ha dit que les peticions són fetes “amb molta raó”, ha dit. Les sensacions dels representants territorials han estat positives després de la reunió i, tant l’alcaldessa de Tortosa com el secretari general de l’Associació d’Empresaris de les Comarques de l’Ebre, creuen que la nova normativa podria fer-se efectiva aquest mateix dilluns.
Per una altra banda, la portaveu del Govern i consellera de la Presidència en funcions, Meritxell Budó, ha explicat aquest dimarts que l’executiu espera decidir “aquesta mateixa setmana” sobre la possibilitat de canviar el confinament comarcal per un perimetratge més ampli que podria estar delimitat per les vegueries, i sobre l’opció d’establir un salconduit cultural que garanteixi que la limitació de mobilitat es pot saltar si es té una entrada per a un esdeveniment musical o teatral. Segona Budó, aquesta setmana “és important perquè es podran observar bé les dades epidemiològiques que ja reflectiran els efectes de la Setmana Santa”, i en funció d’aquesta evolució, es prendrà la decisió.