Davant d’una campanya electoral excepcional per les mesures de la pandèmia i la inexistència d’actes amb públic, els partits polítics han redissenyat la seua campanya electoral amb motiu de les eleccions del 14-F, apostant definitivament per les xarxes socials, especialment amb l’autodifusió per mitjà de canals audiovisuals propis al YouTube, i fins i tot realitzant directament la seua senyal.
Davant d’aquesta situació generalitzada, Canal Terres de l’Ebre (CTE) ha decidit habilitar tres franges de programació televisiva diürna a la seua graella de programació, per facilitar als ciutadans la visualització dels principals actes polítics de campanya, també per la televisió local (30.000 teleespectadors diaris acreditats, en el cas de CTE), replicada a la vegada pel seu canal streaming i les xarxes socials pròpies (més de cinquanta mil seguidors).
Aquests blocs de programació especial, de dilluns a divendres, es visualitzaran només quan hi hagi actes d’interès públic, i començaran a les 10 hores (l’espai de Ben Trobats), a les 14:30 h (l’espai de La Porteria), i a les 17 hores (espai de reemissions). També hi haurà una quarta reemissió de matinada, i quan no hi hagi actes es mantindrà la programació habitual.
El criteri de selecció tindrà en compte la representativitat de les formacions al territori, les facilitats tècniques a l’hora d’oferir un senyal de qualitat, i que es tracte de continguts territorials i d’interès i servei públic, cas dels actes centrals de campanya de les diferents formacions. Aquesta programació és una mesura excepcional que durarà deu dies, des del dimecres 3 de febrer fins al divendres dia 12, quan es tancarà la campanya.
Amb aquesta proposta Canal Terres de l’Ebre completa una àmplia oferta d’informació política i electoral, la qual va començar oferint al Col·legi de Periodistes la coproducció de l’únic debat electoral de candidats -que ja s’ha celebrat-, i que tindrà diverses reemissions al llarg dels pròxims dies. L’Ebre Notícies també té un bloc diari d’informació de campanya, i a més s’ofereixen trenta entrevistes a candidats: els primers ebrencs dins de L’Ebre al Dia, els caps de llista provincials (que ha suspès el debat de cap de cartell provincial) en coproducció amb TAC 12; i els caps de llistat nacionals en coproducció amb la Xarxa.
Tota aquesta oferta es completarà amb un programa especial la nit electoral, presentat per Dani Sainz, Leonor Bertomeu, Josep Pitarch, Berta Treig i Roger Font, que estrenarà un nou plató amb disseny 3D. Finalment, el diari digital Ebredigital.cat ha intensificat notablement les seues entrades amb la difusió de la pràctica totalitat de notes de premsa que també els partits polítics han intensificat, com a estratègia de difusió, en aquesta singular campanya electoral.