Els diversos brots interns i l’augment de pressió assistencial provocada per la situació epidemiològica actual ha obligat l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta a restringir les visites al centre hospitalari.
Les mesures més restrictives, a les ja vigents, afecten els visitants, amb la intenció, per una banda, d’extremar la seguretat d’aquests i dels professionals, i per l’altra, de preservar al màxim el funcionament de l’activitat ordinària de l’Hospital.
Les portes de Consultes Externes romandran tancades, i l’accés es farà per la porta principal, com també per a anar a l’Hospital de dia, a quiròfan i per a visitar als hospitalitzats.
L’entrada per Rehabilitació quedarà disponible solament com a accés a ambulàncies dels pacients que van a rehabilitació, a alguna consulta externa o a alguna prova que requereixi llitera, i per a professionals identificats. Per altra banda, per a accedir a la cafeteria pública, s’haurà de fer per l’exterior.
Pel que fa als acompanyants dels pacients que van a quiròfan, facilitaran el telèfon a l’administrativa i els professionals responsables del pacient els trucaran en acabar la intervenció.
Queden restringides les visites dels pacients hospitalitzats amb les excepcions següents: en cas de pacients pediàtrics, gestants, pacients en situacions especials de dependència. Així mateix, es permet un acompanyant en els processos de final de vida. En tots aquests casos s’autoritza una persona acompanyant per pacient i dia, en horari de 13.00 a 16.00 hores o de 19.00 a 21.00 hores.
Aquests acompanyants han de passar diàriament per Informació on se’ls demanarà el DNI i el telèfon i hauran de lliurar el full d’Autoresponsabilitat COVID-19 signat, que se’ls facilitarà en cas que no se’ls hagi fet arribar amb antelació, i se’ls donarà una etiqueta identificativa amb un color diferent cada dia.
En el cas dels pacients ingressats a les àrees de Medicina Intensiva i a la Unitat de Cures Complexes es comunica directament als familiars el règim de visites i d’informació mèdica.