Els restauradors que aquest dimecres han volgut reclamar les ajudes promeses per la Generalitat per fer front al tancament decretat per contenir els contagis de la covid-19 no han pogut fer-ho. La causa ha estat una incidència en la plataforma corporativa del Canal Empresa, segons ha informat el Departament d’Empresa i Coneixement a través d’una piulada, en què assegura que «ja es treballa per resoldre-la el més aviat possible». Aquest dimecres, a partir de les nou del matí, era el primer dia que els responsables de bars i restaurants podien sol·licitar les ajudes per valor de 40 milions d’euros –amb un màxim de 1.500 euros per negoci- després que el Govern publiqués aquest dimarts la convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat.
Els ajuts s’havien de poder demanar a partir d’aquest matí i durant quinze dies o fins que s’exhaureixi el pressupost. En cas que no s’exhaurís en quinze dies, la data límit per demanar els ajuts s’allargaria fins al 31 de desembre, tot i que en les últimes ajudes promogudes per la Generalitat els diners s’han exhaurit sempre molt ràpidament.

