Aquest dissabte el moviment veïnal ‘Prou! AP-7 Gratuïta Ja’ ha dut a terme el tall 239 a l’N-340. Els últims els han fet mensualment i s’acomiadaran d’aquesta acció de protesta el 14 de desembre després de quatre anys de persistència per evitar que es renovés la concessió de l’autopista, entre Alacant i Salou, que expira l’1 de gener de 2020. Ja adverteixen que la seva lluita per la seguretat vial no s’acabarà aquí. Emprendran “altres formes de lluita” per evitar que s’imposi un nou impost com la vinyeta i seguiran reclamant que l’AP-7, in cop convertida en l’única via ràpida gratuïta a les Terres de l’Ebre, necessita un tercer carril. “Estem molt satisfets i orgullosos“, ha apuntat el portaveu de la plataforma, Llorenç Navarro.

Hem aconseguit el que preteníem, que no es renovés la concessió de l’AP-7. La nostra intenció és que no passés com fa vint anys que acabava i es va renovar. Per aquest motiu vam aparèixer quan hi va haver un canvi de govern a l’Estat“, ha recordat Llorenç Navarro. Han fet denúncies al jutjat per evitar-ho, i han fet talls de trànsit l’N-340 ebrenca, primer cada setmana en dos punts de la carretera nacional simultàniament, i en aquesta recta final cada mes a Amposta, l’N-340. Hi hagut protestes festives, marxes lentes i una feinada caracteritzada sobretot per la perseverança i la persistència.

Foto: ACN

La mort de dos veïns de Tortosa en un xoc frontal al setembre del 2015 va germinar en un moviment veïnal que no ha tirat la tovallola, malgrat el trinxat que s’ha fet a l’N-340, intentant solucionar la sinistralitat amb limitacions de velocitat, dobles línies contínues de més de 60 quilòmetres o la construcció de d’onze rotondes per accedir als municipis –sis de les quals ja s’han fet-. Mentre el moviment veïnal denunciava que l’N-340 s’estava convertint en una via urbana, l’AP-7 es convertia en la via obligada per als camions, amb bonificacions del 50% del peatge.

L’1 de gener l’AP-7 entre Alacant i Salou serà gratuïta i la plataforma se’n sent responsable i “orgullosa“. El 14 de desembre faran l’últim tall, el 240, amb una festa per fer balanç però també per fer advertiments. S’oposaran a la proposta del Govern d’establir un impost vinyeta per al manteniment de les carreteres i insistiran en què l’AP-7 a l’Ebre necessita un tercer carril. “El dia que hi hagi un accident a l’autista, l’N-340 haurà de donar resposta a gairebé 40.000 vehicles i serà inviable i perillosa“, ha recordat Navarro. | ACN

About the Author:

ebredigital.cat (diari digital) i Canal TE (canal de televisió), principals fonts d’informació de les Terres de l’Ebre i el Territori Sénia. Actualitat del Baix Ebre, el Montsià, la Ribera d’Ebre i la Terra Alta. Notícies sobre política, economia, societat, cultura i esports; també entrevistes. Agenda cultural i d’oci. Televisió en directe.