El passat dimarts, la periodista ebrenca Roser Royo hi va impartir la primera de les xerrades d’aquesta 7a edició. L’objectiu del programa és explicar la funció social dels mitjans de comunicació i reflexionar sobre les noves formes de comunicació i consum informatiu El Col·legi de Periodistes de Catalunya valora molt positivament la gran participació que tindrà el programa amb més de 70 centres inscrits a tot Catalunya. L’objectiu és explicar la funció social dels mitjans de comunicació i reflexionar sobre les noves formes de comunicació i consum informatiu.
El Col·legi de Periodistes de Catalunya i l’obra social d’una coneguda entitat financera, tornen a posar en marxa el programa anomenat “Premsa a les escoles” que consisteix a oferir xerrades sobre periodisme als centres de secundària de tot Catalunya, entre ells l’Institut de Santa Bàrbara que el passat dimarts va ser el primer a estrenar l’edició d’enguany, impartida per la periodista ebrenca Roser Royo.
Ella deia, en declaracions a la Plana Ràdio, que l’objectiu del programa és explicar la funció social dels mitjans de comunicació i reflexionar sobre les noves formes de comunicació i consum informatiu, com les xarxes socials, i discernir entre la informació veraç i contrastada en temps de “fake news” o notícies negatives i postveritats.
A Terres de l’Ebre els cinc instituts que participaran en el programa durant els mesos de febrer i març a banda de l’Institut Les Planes de Santa Bàrbara, són l’Institut de Flix, el centre Manuel Sales i Ferré d’Ulldecona, el Col·legi Santa Teresa de Móra d’Ebre i l’Institut Montsià, d’Amposta. En total, més de 200 alumnes que podran apropar-se a la nostra professió de la mà de la periodista Roser Royo.
L’edició d’enguany, 9a a tot Catalunya i 7a a les Terres de l’Ebre, es consolida amb un pressupost de 25.000 euros i una vintena de periodistes col·legiats de totes les demarcacions, amb reconeguda experiència, que visitaran els centres. Aquesta col·laboració aproparà els estudiants d’ESO i Batxillerat al periodisme i parteix del consens de la importància que té, avui dia, l’educació mediàtica, el coneixement i l’anàlisi crítica de l’actualitat per a la seva formació.