El sindicat CGT aterra a les Terres de l’Ebre com una alternativa més radical i combativa de sindicalisme. Aquest dijous es va presentar la federació amb durs retrets als sindicats majoritaris, als que consideren simples gestors. davant de la creixent precarització del mercat laboral, olen ser una veu pels treballadors que no es senten representants.
El secretari d’acció sindical de la CGT a Catalunya, Òscar Murciano, ha explicat que la nova implantació respon a un context on el sindicat ha experimentat un increment del 12% d’afiliats en els darrers 3 anys “a causa del descrèdit al model del sindicalisme majoritari”. Afegeix que treballaran per lluitar contra els desequilibris entre treballadors, empreses i Estat a través de “processos de força per reequilibrar la situació per tal d’arribar a una negociació”. “Apostem pel conflicte com a una forma per a poder assolir objectius que anem guanyant en aquest model en diferents empreses o sectors” ha argumentat el secretari.
A l’Ebre de moment son un centenar d’afiliats i tenen presència en sectors com la sanitat o l’ensenyament. Però en els darrers anys el sindicat ha crescut un 12% en afiliats a tot Catalunya. Els motius, segons CGT, el descrèdit dels sindicats majoritaris. “Davant de l’immobilisme dels grans sindicats tradicionals al territori i davant la pèrdua dels drets laborals que estan patint els treballadors, venim a fer un sindicalisme diferent perquè sabem que hem d’omplir un buit” ha explicat Josep Vidiella, secretari d’acció sindical de Terres de l’Ebre. Asseguren que volen donar resposta a molts treballadors que “no es senten ben representats”.
El dijous a la tarda es va dur a terme la presentació en societat de la federació al centre cívic de Ferreries, a Tortosa. En aquest acte havia de participar el secretari general de CGT a Catalunya, Ermengol Gassiot, que actualment es troba en recerca i captura arran el ‘cas Som 27 i més’, al negar-se comparèixer davant el jutge per l’ocupació del Rectorat de la UAB.

