Des de Torredembarra fins a l’Ampolla s’allargarà durant els mesos de maig i juny, i els ports de la Ràpita i les Cases d’Alcanar, aturaran l’activitat durant el juliol i l’agost, junt amb els ports de Vinaròs i Benicarló. L’any passat l’administració va obligar a coincidir aturats tots els ports durant el mes de juny. Aquest fet afavoreix a la cria d’algunes espècies com el moll o el lluç i que no hagi entrada de peix de fora, aprofitant una aturada de tot el sector. Segons Miquel Brull, president de la Confraria de Pescadors de l’Ametlla de Mar, «aquest any es farà com s’havia fet sempre. Al sector estem contents que Madrid hagi entès la nostra reivindicació. Els pescadors no volem fer una aturada a la carta, sinó per la recuperació del recurs. No volem vacances per anar al mes de juliol a la platja, volem anar a la mar, pescar i trobar peix. A poc a poc estem aconseguint que l’administració cregui en el sector».

