El Ministre de Foment, Íñigo de la Serna, va assegurar dimarts que la construcció de les variants de la Nacional 420 al seu pas per Gandesa, Corbera d’Ebre i Riudecols és prioritària pel govern espanyol i que s’acceleraran els tràmits per fer-la realitat i “complir” amb els compromisos del Pla d’Inversions en Infraestructures.
De la Serna ha lligat la execució d’aquestes obres -que ha qualificat de “absolutament necessàries – a l’actualització de la normativa i la declaració d’impacte ambiental, caducada actualment. “Anem a accelerar els tràmits per poder complir amb els compromisos d’execució d’aquestes actuacions que considerem molt importants”, va assegurar el Ministre.
Durant la sessió plenària al Senat, el representant d’ERC per les Terres de l’Ebre, Miquel Aubà, va retreure a Iñigo de la Serna que el projecte no s’ha inclòs als pressupostos generals de l’Estat i va denunciar un retard que ja dura 17 anys: “el retard de la construcció de la variant de Gandesa és una gran vergonya, i l’exemple més clar del maltractament sistemàtic i la nul.la inversió que ens han ofert a les Terres de l’Ebre els diferents governs espanyols”.
En resposta, de la Serna va explicar que el projecte d’execució de les variants de la N-420 a la Terra Alta ja es trobava aturat quan el PP va entrar al govern. “Quan vam arribar a finals de 2011 no hi havia cap obra licitada, no hi havia cap obra iniciada, i pel contrari, les declaracions d’impacte ambiental s’havien deixat caducar”, va respondre el Ministre al senador republicà.
Aubà va mostrat la portada del projecte de traçat de la variant de Gandesa, aprovat el juliol del 2011, data en la qual també es va aprovar l’expropiació forçosa dels terrenys i la declaració d’interès general. També li va fer saber que al mateix BOE de fa 17 anys on es va publicar l’estudi de les variants de Gandesa, Corbera d’Ebre i Riudecols apareixia també l’estudi de l’Autopista AP-41: Madrid –Toledo. “La ACS de Florentino va construir aquella autopista de 57 quilòmetres, inaugurada l’any 2006, que ara s’ha rescatat amb els diners de tots, i mentrestant, nosaltres que no tenim Florentinos, veiem com la variant de Gandesa, de 5 quilometres, i la de Riudecols, de 4,5, segueixen esperant”, va lamentar el senador gandesà.
Tot i això, de la Serna va recordar al senador d’ERC que la inversió en infraestructures a la demarcació de Tarragona en els pressupostos generals de l’Estat que estan pendents d’aprovar-se es superior a la mitjana de la resta de províncies.