Un any més els patis del nucli antic de la capital del Baix Ebre seran l’escenari perfecte per exposar obres d’art efímer. El jurat va rebre una cinquantena de propostes, gran part d’elles de Catalunya, però també algunes d’internacionals. Finalment es van escollir 6 que seran les que els visitants podran veure durant el cap de setmana.
Aquesta edició té com a fil conductor el temps, des de dos vessants, la cronològica i la meteorològica. Els artistes catalans que exposaran les seues intervencions efímeres engalanaran els patis amb laberints, ombres, globus, teranyines i, fins i tot, gel. Una altra de les novetats d’aquesta edició és l’horari que s’ampliarà fins a les deu de la nit.
Enguany el festival coincidirà amb el FetsivalEbremusik i una nova edició de la ruta ‘Tortosa de Tapes’, amb la voluntat de complementar l’oferta cultural i situar Tortosa en el mapa artístic i d’oci de Catalunya.
El Festival
A Cel Obert és el Festival d’Intervencions Efímeres de la ciutat de Tortosa que se situa en patis d’edificis amb un alt valor patrimonial. La idea basal d’aquesta proposta consisteix a convertir diferents emplaçaments amb un pes històric notori en escenaris de creacions artístiques efímeres.
Amb motiu de la celebració del festival A Cel Obert el nucli antic de la ciutat s’omplirà de creacions artístiques realitzades exclusivament per a l’ocasió i es generaran recorreguts perquè la gent pugui gaudir d’aquests elements arquitectònics tan singulars i destacats.
Des del 2015 A Cel Obert s’integra a la xarxa de festivals TRANSEFÍMERS impulsada per la Xarxa Transversal i formada pels festivals MAU de Granollers, Lluèrnia d’Olot, Ingràvid de Figueres i A Cel Obert de Tortosa.

