El protagonista de “Barraques i versos” és David Monllau, un constructor de barraques amb un toc de poeta, que parla al públic de com les trobades al Llar l’han animat a cantar i compartir el cant col.lectivament. Monllau va néixer l’any 40, va viure diverses dècades en barraques i recorda uns pobles del Delta del color del fang i l’herba. Als anys 90 va recuperar les barraques deltaiques aprenent de vells mestres santjaumeros.
La seua amistat amb el músic i actor Andreu Rifé, que també apareix en aquest documental, va desembocar en el disc “Terròs”, una perla amb diverses camades d’autoria: els versos de Monllau i la música de Rifé.
Los docuretrats són una sèrie de River Movies realitzada per Josep Juan que compta amb episodis com els de Juanito Aragonès, Josep Bo, Rosa Queral, Francisca Fornòs, Lo Teixidó, Manuel Perez, Gerard Vergés o Ramon Rosales i ara, David Monllau.
https://www.youtube.com/watch?v=8kz5Vm7tCFw&feature=youtu.be