L’ampostina Aina Cid i la barcelonina Anna Boada han completat una regata espectacular amb uns darrers 500 metres explosius per acabar atravessant la línia de meta en segona posició, en la tercera eliminatòria de la categoria de dos sense timoner femenina.
Cid i Boada s’han situat en la segona posició de la cursa per darrera de les estadeunidenques que han liderat la regata amb autoritat des del principi. La lluita per semifinals s’ha centrat amb les embarcacions de Polònia i Itàlia.
Durant els primers mil metres Aina Cid i Anna Boada seguien l’estela de les nordamericanes Felice Müller i Grace Luczak. Però en el segon tram de cursa Müller i Luczak han imprés un fort ritme que els ha permés obrir forat. L’atenció se centrava en la lluita per darrera. Cid i Boada han cedit terreny i les polaques s’han fet amb la tercera posició provisional quan ja s’estaven encarant els darrers cinc-cents metres. No obstant, l’embarcació espanyola ha fet uns darrers tres-cents metres amb una cadència i un ritme que els ha permés guanyar uns metres de distància que han estat determinants. Finalment han travessat la línia d’arribada en segon lloc amb un temps 7:12.00.
La classificació general l’han encapçalat les vigents campiones olímpiques i del món, les britàniques Helen Glover i Heather Stannig amb un crono de 7:05.05. Les han seguit Estats Units (7:05:14), Nova Zelanda (7:09.23), Dinamarca (7:05.28), Sudàfrica (7:11:29) i el sisè millor temps ha estat per a l’embarcació espanyola.
Les semifinals es disputaran dimecres a partir de les 13:30 del migdia, mentre que la segona regata s’iniciarà deu minuts més tard. Aina Cid i Anna Boada són la darrera oportunitat que li queda al rem espanyol per disputar la final.
La cursa ha estat seguida amb atenció i molts nervis a la capital del Montsià on s’han aplegat prop d’un centenar de seguidors que han recolzat de forma incondicional a la remera ampostina i la seua companya. Un cop han atravessat la línia d’arribada s’ha desfermat l’alegria dels familiars, amics, companys del Club Nàutic Amposta i seguidors que han vibrat amb una cursa molt emocionant fins als darrers metres.
L’embarcació formada per l’ampostina Aina Cid i Anna Boada, han fet una gran cursa per classificar-se per a les semifinals dels Jocs. Foto: Reuters
https://www.youtube.com/watch?v=vM2rYLPoCVM&feature=youtu.be

