De fet, fa tres anys el Govern de la Generalitat i l’Ajuntament de Tortosa van presentar l’avantprojecte del Pla de mobilitat que contemplava construir unes escales mecàniques i un ascensor per poder accedir al turó de l’Hospital des del nucli antic. Ara, a partir d’aquell document, Salut estudia la viabilitat d’edificar un aparcament aprofitant el talús que hi ha entre l’Hospital i el centre urbà, per darrera del carrer Teodor González, on hi ha l’antic cinema Fèmina. Segons ha explicat el delegat de la Generalitat, Xavier Pallarès, el Govern hauria de determinar les necessitats d’aparcament, les possibilitats d’ampliació, així com l’explotació del mateix pàrquing. Tot i que no es descarta l’opció de construir les escales mecàniques i d’un ascensor, l’edificació del pàrquing en el mateix espai pren força. A més, es planteja d’aprofitar aquest talús per aixecar un edifici on la Generalitat podria ampliar els serveis sanitaris.

