Els citricultors volen donar “visibilitat” a les clementines ebrenques en el mercat català i espanyol i acabar amb una dinàmica de comercialització i distribució que els empeny a exportar, per tot el món, el 90% de la producció.
Per aconseguir-ho s’ha iniciat una nova etapa de la marca, amb més adhesions de productors, de moment divuit, i cinc de les principals cooperatives del territori, Cooperativa Soldebre, Cítrics Terres de l’Ebre, Exportadora Agris Alcanar, BaixMont Cugat i Amsa Fresh. “Tenim la il·lusió de poder arribar a les 8000 hectàrees que produeixen i als 1.000 productors que tenim a Catalunya”, ha defensat Federico Tarazona, president del Consell Regulador. “És una eina per crear valor afegit i identificar el producte, perquè volem que els consumidor sàpiga que té un producte de qualitat i de garantia produït al nostre país”, ha defensat.
El segell de qualitat IGP que van aconseguir el 2001 i reconeix des de 2003 la clementina, un híbrid entre la mandarina comuna i la taronja amarga, que resulta més saborosa i dolça, té la pell més fina i és 100% ebrenca. Se’n produeixen tres varietats, la fina, la hernandina i clemenula. L’adhesiu de la IGP garanteix, entre d’altres, que les clementines han complert els principis de traçabilitat des del primer moment de la producció, han estat tractades amb els mínims productes fitosanitaris, s’han collit en el seu moment de òptim de maduració i han arribat de l’arbre al consumidor en un màxim de 5 o 6 dies.
https://www.youtube.com/watch?v=B2dHeWDKC30