Una auxiliar clínica (TCAE) de l’Hospital de Móra d’Ebre, María José Piñol, ha decidit tirar pel dret i organitzar per aquest diumenge dia 15 una mobilització per a reclamar la restitució de l’helicòpter medicalitzat amb base al municipi de manera immediata. La concentració, que apel·la a la societat civil, està programada per a les 11:30 hores amb sortida al Pont de les Arcades per acabar a la zona del parc de bombers, on es troba l’heliport que la nova companyia concessionària del servei ja ha descartat com a punt operatiu per no reunir les condicions de seguretat mínimes. Piñol deixa clar que “no hi ha cap intenció política al darrere. El que passa és que després de veure com tothom es queixava per xarxes sense fer res, vaig decidir que era moment de fer un pas endavant. Es tracta, simplement, de deixar clar que els habitants de Móra d’Ebre i de la Ribera no volem ser ciutadans de segona. Tenim dret a tenir les mateixes oportunitats que qualsevol altre ciutadà de Lleida, Barcelona o Girona”.
La concentració es va començar a cuinar a partir d’una proposta de recollida de signatures iniciada per Piñol a través de chance.org per evitar el trasllat de l’helicòpter medicalitzat. “Un minut és una unitat de temps extremadament valuosa quan es tracta de salvar vides”, s’hi deixava clar. “La campanya va reunir unes 3.100 signatures i això em va animar per a convocar aquesta mobilització”. Entre els organitzadors també hi figura gent que, en un primer moment, havia optat per portar el cas davant el Síndic de Greuges. Però aquesta via fa perdre temps davant la feixuga tramitació administrativa que suposa. “Una concentració el que fa és portar el cas al carrer i ajuda a deixar clar que volem que torni l’helicòpter ja. Almenys hem fet bullir l’olla”, afirmava Piñol.
Al final de la concentració es preveu la lectura d’un manifest que vol apel·lar a les administracions a fer via i que presentarà exemples de persones que han aconseguit salvar la vida gràcies a la ràpida intervenció de l’helicòpter.

