La portaveu del grup parlamentari de Junts i cap de llista de la demarcació del Camp de Tarragona, les Terres de l’Ebre i el Baix Penedès, Mònica Sales, ha advertit avui que “el sud de Catalunya no pot ser la Catalunya de les promeses ajornades, ni moneda de canvi per arribar a la presidència de la Generalitat, com ha fet el president Illa amb el Hard Rock”. Així, ha recalcat que el sud de Catalunya lidera, com ha afirmat recentment el president Illa, però que ho fa “malgrat la seua inacció i falta de compromís”.
En una interpel·lació al conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, sobre els projectes estratègics i empresarials al sud del país, Sales ha instat l’Executiu a complir accions concretes i a prioritzar les polítiques empresarials i industrials a aquest territori. Sales ha assenyalat que “sobta que un govern que s’omple la boca parlant de reactivació econòmica” s’hagi convertit en un fre, per càlcul polític, d’un projecte com el Hard Rock. Així, ha lamentat que el Govern hagi canviat les normes a mitja partida, “supeditant les seves polítiques als interessos dels Comuns que no tenen cap diputat a la demarcació”. “Això no dona garanties jurídiques a les empreses ni tampoc solvència a aquest sud que demana acció i implicació”, ha afegit. Sales ha recordat que en el 30è aniversari de PortAventura, “és oportú recordar que aquells que fa tres dècades s’hi oposaven són els que avui també s’oposen al Hard Rock, i ens preguntem si algú qüestiona l’èxit de PortAventura”.
En matèria d’infraestructures, Sales ha alertat del col·lapse permanent de l’AP-7, que resta competitivitat al sud del país, i “el servei indigne de trens”
D’altra banda, la portaveu ha retret al president i el seu govern la seva inacció. En matèria d’infraestructures, Sales ha alertat del col·lapse permanent de l’AP-7, que resta competitivitat al sud del país, i “el servei indigne de trens”. “Per culpa del Govern del qual n’és conseller, hem patit un infern ferroviari durant el tall de Roda de Berà”, i els problemes a Rodalies continuen sent “el pa de cada dia per a milers d’usuaris que han de desplaçar-se a Barcelona o a Tarragona”, com denuncien les plataformes Dignitat a les Vies i Trens Dignes.
Sales també ha recalcat que la inexistència d’un corredor ferroviari per a mercaderies “ens allunya d’Europa i llasta de manera evident les empreses i l’economia del sud del país”, i ha recordat que el Govern encara no ha presentat cap proposta sobre l’aeroport de Reus, després d’haver-ne fet una sobre l’aeroport del Prat.
“Conseller, plantar-se davant dels interessos de Madrid hauria de ser una de les raons de ser d’aquest govern i, malauradament, fan tot el contrari”, ha assegurat Sales. En aquest sentit, ha recordat que els vots del seu partit a Madrid van posar en risc projectes estratègics com l’Ecoplanta o la Vall de l’Hidrogen Verd, inversions que es van acabar garantint gràcies a la fermesa de Junts, “mentre el president Illa o vostè, conseller, callaven per no incomodar Pedro Sánchez”.
Sales ha ressaltat que el sud de Catalunya “no vol ser subsidiari, vol ser tractat com el que és: un motor econòmic, social i cultural del país”
En resposta al conseller, Sales ha preguntat si s’han derivat concrecions de les vuitanta–set visites que Sàmper ha explicat que s’han fet al territori: “Està molt bé que visitem i fem promeses, però les hem de complir, i el seu Govern no té pressupostos. Per tant, hem de saber amb quins diners faran front a les necessitats que demana el territori”.
Sales ha ressaltat que el sud de Catalunya “no vol ser subsidiari, vol ser tractat com el que és: un motor econòmic, social i cultural del país”.
Per això, “no és admissible que el Govern parli d’equilibri territorial mentre continua actuant amb centralisme institucional, amb el projecte que realment motiva el Partit Socialista, que és aquesta gran Barcelona dels 5 milions, el model de Madrid portat a Catalunya, un exemple més d’espanyolitat”, ha manifestat la portaveu.
Davant d’aquest model que centrifuga tot el que té al seu voltant, Junts defensa un país en xarxa perquè “Governar vol dir liderar i Catalunya no pot permetre’s un sud que només haja de resistir, sinó que necessita un sud que avance, que pugui créixer, que lidere i això ho ha de fer amb el Govern, no contra el Govern i tampoc amb el Govern en contra”.