El regidor i portaveu d’ERC a l’Ajuntament de Deltebre, Joan Alginet, no repetirà com a candidat d’ERC a Deltebre a les eleccions municipals del 2027. Alginet ho ha avançat en una entrevista al programa l’Ebre al Dia de Canalte, i ha assegurat que la decisió la té presa des de la nit electoral del passat 28 de maig de 2023 després d’encaixar la segona derrota consecutiva enfront la candidatura d’Enlairem Deltebre. Joan Alginet, seguirà com a regidor fins finals d’este mandat municipal, ja ha comunicat la decisió a l’executiva local d’ERC a Deltebre i també als membres del Grup Municipal.
Alginet, ha assegurat que “quan una persona creu que, havent-ho donat tot, que, havent posat tot el seu esforç, tota la seva creativitat, no aconsegueix l’objectiu, el que ha de fer, més enllà que l’organització canviï per agradar al candidat, el que ha de fer la persona que, circumstancialment, encapçala aquell projecte, és fer una reflexió i, d’acord en un procés de generositat, pensar i arribar a la conclusió, que és a la que he arribat jo, que a Deltebre, el 2027, ha d’haver un candidat o candidata que no sigui Joan Alginet”. Per a Alginet, ERC ha de tenir “un candidat o un candidata que pugui ser alcalde o alcaldessa, i que, sobretot, tingui la força, l’energia i la vitalitat per guanyar el govern del senyor Soler, que, com pot entendre, era un dels meus objectius, i que espero que la persona que vingui darrere i que, evidentment, comptarà en tot el meu suport, ho aconseguís”.
Alginet també ha manifestat la voluntat de deixar la política activa en els pròxims anys: “No puc deixar la política perquè la política és la meva passió, però, evidentment, deixaré la representació institucional als àmbits que toqui perquè crec que és necessari i que el projecte ho agrairà”.