L’edició d’enguany dels Bons Tortosa, amb una dotació final de 170.000 euros i una emissió de 34.000 vals de descompte per valor de cinc euros, fa front als últims onze dies de funcionament amb prop d’un 70% dels bons validats utilitzats i amb la garantia de reeditar la campanya l’any vinent per les mateixes dates donada per la regidora de Promoció Econòmica, Sonia Rupérez, en conversa amb Ebredigital.cat. “Sí, volem mantenir l’edició de cara a l’any vinent, després que enguany haguem arribat a un compromís amb els comerciants per tornar a comptar amb els bons”, explicava.
Existeix una bossa de bons autoritzats (són de caràcter nominals i cal adjuntar el DNI) que retornaran a la bossa comú per disposar d’una segona vida si no són utilitzats en un termini màxim de set dies. Aquesta és una diferència respecte a les edicions anteriors, que donaven un marge de dues setmanes. Com també és novetat la decisió “d’evitar els punts de reimpressió dels bons tant per complimentar l’Agenda 2030 en matèria de sostenibilitat com per evitar la picaresca. La gent pot anar a la Cambra de Comerç (que participa en la gestió de la campanya) per a que se’ls orienti sobre com efectuar la descàrrega. Però sí que és cert -reconeix Rupérez- que aquest és un punt a millorar de cara a futures edicions perquè hem detectat que hi ha gent gran amb dificultats per complimentar el procés a causa de la bretxa digital existent”-
La campanya es va iniciar el 4 d’octubre i té previst tancar portes el 3 de novembre. Segons les dades a les quals ha tingut accés aquest diari amb data 22 d’octubre, el total de bons utilitzats era de pràcticament 27.000. A aquests cal sumar-hi els bons autoritzats, però pendents de validar (al voltant de 3.600), i els bons que a hores d’ara no tenen ni pare ni mare (al voltant també dels 3.600). “L’arrancada de la campanya va ser impressionant i va demostrar que la campanya era molt esperada per la ciutadania a més de pels comerciants”, explica Rupérez. “De fet, durant el primer dia l’APP que permetia descarregar-los es va bloquejar un parell de vegades, tot i que no més de deu minuts en cada cas. Cal recordar que la posada en marxa va coincidir amb un cap de setmana ple d’actes a la ciutat, amb el Festival d’Art Efímer A Cel Obert, la Fira del Benestar Animal, la celebració de la Nit Europea de la Recerca, la ruta de Tapes i la recreació del setge de 1708”.
Per sectors, bona part de l’impacte dels bons té com objectiu comerços del sector agroalimentari, seguit a distància pels de roba, calçat i en menor mesura, joguines.