El govern espanyol ha desbloquejat aquest dimarts l’últim tràmit per permetre l’enllaç de l’AP-7 a l’altura de Masdenverge. La concreció d’aquesta connexió llargament reivindicada des de la comarca formava part dels acords entre els executius estatal i català (llavors encara sota presidència republicana) assolits al juliol de l’any passat. El pacte establia un conveni que garantia una inversió de 250 milions d’euros en diverses obres viàries a l’AP-2 i l’AP-7 arreu del Principat, amb el benentès que el finançament provendria de l’Estat però seria la Generalitat la que es faria càrrec de la seva gestió.
El passat mes de març Madrid va autoritzar-ne la inversió, i avui el Consell de Ministres ha facultat el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible a signar tres convenis amb la Generalitat per a invertir 710 milions d’euros en la millora de les condicions de circulació, de la seguretat viària i de la connectivitat de les carreteres. Entre ells figura precisament el destinat a reforçar la connectivitat de l’AP-2 i de l’AP-7, juntament amb el desenvolupament del pla de millora de l’Eix Pirinenc (N-260) i la construcció de la Ronda Nord, que donarà continuïtat al corredor de la B-40 entre Terrassa i Sabadell. A partir de fer-se efectiva la signatura, la Generalitat passarà a ser l’administració competent per dur a terme la posada en marxa de tots els requeriments com la redacció de projectes, licitació i adjudicació de les obres.
Segons es recull a la nota de premsa feta pública des del govern espanyol, en referència específica al conveni de caràcter plurianual relatiu a les millores a l’AP-2 i l’AP-7 “es preveu construir nous enllaços i remodelar altres existents, així com les seves connexions, en les les dues autopistes al seu pas per Catalunya, una vegada que aquestes han deixat de ser de peatge. D’aquesta manera, es millora el funcionament d’aquestes carreteres i es facilita l’accés per part dels ciutadans”. En total s’executaran “nou actuacions de millora d’enllaços existents i les seves connexions amb la finalitat d’augmentar la seva capacitat i funcionalitat, i deu actuacions per a la construcció de nous enllaços que millorin l’accessibilitat i les seves connexions amb la resta de la xarxa viària i millores a la xarxa complementària. Algunes de les actuacions que connectin amb carreteres de titularitat de la Generalitat quedaran finalment integrades en la xarxa autonòmica”, conclou el comunicat.
Cal recordar que l’enllaç de l’autopista per Masdenverge ja va ser plantejat pel grup socialista al Congrés de diputats el 2017 al llavors govern del PP, que va rebutjar la proposta al·legant baixa densitat de població.
Més informació: Albert Salvadó: “Amb el nou enllaç de l’AP-7 donarem resposta a una reivindicació històrica a la comarca del Montsià”
Més informació: El moviment veïnal per la gratuïtat de l’autopista exigeix celeritat en l’execució del nou enllaç de l’AP-7 al Montsià