El Festival Literari de Morella engega el compte enrere per a viure una intensa tercera edició els dies 3, 4 i 5 de maig. Algoritmes o humans? és la pregunta sobre la qual giraran els diferents panells literaris i la resta d’activitats alternatives programades durant el festival. Les taules redones seran d’allò més variades per a parlar al voltant de la qüestió principal en diferents àmbits de la societat.
David Carroll, Vicent Torrent i Marina Rosell participaran en la taula inaugural del divendres 3 de maig, després de la presentació a càrrec de María José Gálvez, Directora General del Libro. Aquest panell versarà sobre: Líriques musicals: més poder que la literatura? I estarà moderat per Josep Vicent Frechina.
El dissabte 4 de maig serà el més intens. Escriptors o màquines?, una pregunta a la qual intentaran respondre Ximo Puig i Manuel Jabois en este panell moderat per Elena Moya. Marga Sánchez, Encarnación Lemus, Marina Rossell i Ana Giner repassaran Des de la prehistòria fins a l’algoritme, hi ha progrés per a les dones?, un interessant debat moderat per Antoni Bassas. Ajuden els llibres d’auto-ajuda? Es preguntaran Òscar Gual i Sergi Rufi dirigits per Rosa Badia. També Elena Moya conduirà a Antoni Bassas i Santos Palacios durant el panell Vots i inversions: Decidim nosaltres o l’algoritme?
El diumenge 5 de maig el festival finalitzarà amb un panell molt especial sobre gastronomia. Manu Núñez, Marta Morales, Ferran Fisas i Rafa Margós conversaran al voltant de la Cuina intel·ligent dirigits per la consultora gastronòmica Tina Nielsen.
Les activitats són gratuites i molt diverses i estan dirigides a diferents públics perquè les xiquetes i xiquets també participen i s’inicien al món de la lectura en tots els gèneres.
Torna el Quizzcultural i rutes i visites guiades
Com l’any passat, el Festival també comptarà amb un concurs Quizz cultural i rutes i visites guiades per disfrutar també de Morella a l’aire lliure. Begonya Segura dirigirà el Quizz cultural per equips al Palau del Marqués de Cruïlles el divendres a la nit (apuntar-se a [email protected]).
Ramón Besa reflexionarà La caiguda de l’imperi blaugrana en un esmorzar-debat a l’Hotel Rey Don Jaime el dissabte al matí.
Anna Ballester junt amb la Fundació Bromera impartirà un taller d’expressió i poesia Alça la teua veu el dissabte i La poesia va de festa el diumenge.
El financer londinenc Santos Palacios parlarà sobre el món de la inversió a la cafeteria del Rey Don Jaime, i en Pablo Segura guiarà una Ruta per la Morella dels set pecats capitals la nit del 4 de maig.
Ana Giner donarà una classe de ioga a la plaça Bisbe Martí per arrancar el diumenge amb serenor i energia.
Tina Nielsen i Carlos Roque oferiran una Ruta gastronòmica per Morella el diumenge, una activitat de pagament ja que inclourà menjar. També es farà l’acte d’entrega de premis del X concurs de microrelats Segio Beser organitzat pel Club dels Amics de la Ràdio i Comunicacions dels Ports el diumenge 5 de maig, que enguany inclou per primer cop una modalitat en anglès.