La plataforma Trens Dignes Terres de l’Ebre i Priorat ha incorporat una nova manera per poder fer públiques les queixes dels usuaris dels transports públics del territori, consistent en repiular els missatges procedents d’X que tingui indexat el seu compte. I aquesta manera de visualitzar l’emprenyament habitual d’uns serveis amb molts forats (tant ferroviaris com per carretera) porten de vegades a conèixer una realitat que esgarrifa. Com per exemple la casuística denunciada aquest diumenge, corresponent a un missatge d’una usuària relacionat amb el tren de la R-16 que havia de sortir de Tortosa en direcció a Barcelona a les 18:30 hores i que ho acabat fent mitja hora més tard. El realment preocupant és la justificació. Segons aquesta viatgera, “quan preguntes el motiu, el personal de l’estació t’informa que no hi ha maquinista i que l’únic que hi ha és el mateix que ha portat el tren i te que descansar”. Una situació de la qual, en tot cas, seria responsable Renfe i no pas el maquinista, que estaria complint amb les normes. Per acabar de fer l’experiència més sentida, el tren ha acabat arribant a la capital catalana a les 22:42 hores, és a dir, tres hores i quaranta-dos minuts després d’haver sortit.
La situació recorda la viscuda dimecres passat per uns passatgers de Renfe amb destinació a Lleó. En aquest cas, i quan faltava mitja hora per a acabar el trajecte, el maquinista va decidir detenir el tren a Sahagún, abans d’acabar la ruta, a causa de la finalització de la seva jornada laboral.
Nova incidència a la línia Flix-Barcelona
Aquesta no ha estat l’única incidència patida aquest dilluns festiu a Catalunya a les línies que tenen trajecte per les Terres de l’Ebre. Un altre usuari, en aquest cas del tren Fren Flix-Barcelona, ha estat aturar des de les 17:15 hores més de 90 minuts a Móra la Nova, és a dir dues parades després de sortir, per avaria.