La Llei d’Amnistia ha estat aprovada esta setmana al Congrés dels Diputats, una llei que ha de contribuir a promoure i consolidar un clima d’estabilitat, fonamental per avançar cap a un nou marc de convivència. Cal tancar definitivament l’etapa de persecució dels líders polítics, societat civil i també món local que van participar activament per fer possible l’1 d’octubre del 2017 perquè només així es pot crear un entorn més estable i democràtic.
L’amnistia és una qüestió de drets humans i d’autodeterminació. Totes les persones tenim dret a expressar lliurement les nostres opinions polítiques i a decidir el nostre futur com a poble, sense por de represàlies per part de l’Estat. L’amnistia és una mesura necessària per protegir aquests drets fonamentals i per garantir la plena democràcia a Catalunya. Així mateix, posar fi a la persecució política contra aquells que han defensat les aspiracions democràtiques del poble català suposa un gran pas per a la normalització democràtica del procés d’autodeterminació de Catalunya.
Avançar en aquest sentit no suposa en cap cas renunciar a res, sinó tot el contrari. Amnistia i autodeterminació han de ser plenament compatibles en el context actual i també en els escenaris de futur de tots els que volem veure una Catalunya independent i que representem institucions que treballem per avançar en aquest sentit. L’amnistia ha de ser, indiscutiblement, una condició prèvia necessària per a la resolució del conflicte polític a Catalunya.
Volem que aquesta Llei siguia un punt d’inflexió i que puguem treballar, a partir d’avui, per una Catalunya més pròspera on tots i totes tinguem les mateixes oportunitats als marge de les nostres idees polítiques
El món local independentista de Catalunya enceta una nova etapa de reconciliació nacional molt necessària per continuar avançant cap al nostre projecte de llibertat nacional, amb cohesió i a partir d’un diàleg constructiu que contribueixi a definir un futur compartit. Els ajuntaments catalans, les alcaldies i càrrecs electes hem patit persecució per motius polítics que acumula més de 600 causes en els darrers anys.
Volem que aquesta Llei siguia un punt d’inflexió i que puguem treballar, a partir d’avui, per una Catalunya més pròspera on tots i totes tinguem les mateixes oportunitats als marge de les nostres idees polítiques. És important també que l’AMI faci de paraigües, municipi a municipi, per a totes les persones de societat civil que s’han vist perseguides, jutjades i algunes empresonades per defensar i promoure els seus ideals i per defensar el nostre projecte nacional.
Entenem que l’amnistia és fonamental per a la consecució de la sobirania i la llibertat política de Catalunya. Obrim esta nova etapa i continuem forts i decidits cap al nostre objectiu que és la independència del nostre país.
Jordi Gaseni Blanch
Senador d’ERC i President de l’AMI