Després de presentar una moció al Ple del Consell Comarcal del Montsià, els grups comarcals de Confluència i Ara Pacte Local han fet un pas addicional cap al seu objectiu en mantenir una reunió amb el Departament de Territori de la Delegació del Govern de Catalunya a Tortosa.
A la cita, els consellers i portaveus comarcals respectius, Joan Moisés Reverté i Pepo Morillo Estrada, van exposar la necessitat d’augmentar i millorar les freqüències de les línies d’autobusos que connecten les poblacions interiors del Montsià amb Amposta i Tortosa.
Autobús adicional a la Sénia
En aquest sentit, des del departament es va informar als grups comarcals sobre la incorporació d’un autobús adicional a la població de La Sénia, que té l’objectiu específic d’evitar situacions on els estudiants es vegin obligats a viatjar drets o quedin fora degut a la capacitat màxima assolida.
Moisés va expressar la seva satisfacció davant aquest anunci realitzat pel delegat dels serveis territorials, Miquel Alonso. “Aquesta mesura és un pas positiu cap a la millora de la seguretat i comoditat dels nostres estudiants. Evitar que hagin de viatjar drets o quedar-se fora és fonamental per garantir un entorn de transport públic segur i eficient”, va comentar Reverté.
Tots dos grups comarcals van aprofitar l’ocasió per fer una crida urgent al Govern de la Generalitat de Catalunya perquè destini més fons al contracte programa, per ampliar encara més les freqüències dels serveis d’autobusos a la comarca del Montsià. Consideren que un augment de recursos financers contribuiria significativament a millorar la qualitat i l’accessibilitat del transport públic a la comarca.
El trajecte per tren entre Ulldecona i Barcelona
Per la seva banda, Morillo Estrada, portaveu d’APL i regidor d’Activem Ulldecona, va fer un enfocament particular a la línia R16 de trens. La preocupació principal se centra en la durada excessiva del trajecte entre Ulldecona i Barcelona, actualment de fins a 4 hores.
Per millorar aquesta situació, els dos grups van proposar la implementació de trens llançadora des de l’estació de Tortosa fins a l’estació de l’Aldea, buscant optimitzar la connectivitat i reduir significativament el temps de viatge entre Ulldecona i Barcelona. A més, aquesta estratègia evitaria l’entrada dels trens a l’estació de Tortosa, agilitzant el servei i optimitzant la infraestructura ferroviària.
El Conseller Pepo també va expressar el seu ferm reclam sobre l’actual situació de l’estació de Ulldecona-Alcanar-La Sénia, que està pràcticament en desús: “És inacceptable que el trajecte d’Ulldecona a Barcelona, que només dista 200 km, tarde fins a 4 hores. Volem mesures concretes per millorar l’eficiència del transport públic”.