El Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre celebra aquesta tarda, a partir de les 18.30 h, la Ribera Orgullosa, el primer acte comarcal de l’orgull LGTBI+, que es farà a la plaça del mercat de Flix. La iniciativa, promoguda des de l’Oficina Jove i l’Àrea de Feminismes i Polítiques de Gènere del Consell Comarcal, i organitzada també per l’Ajuntament de Flix, vol expressar que “la Ribera d’Ebre és un territori on hi té cabuda tothom”, amb motiu de la commemoració del 28J Dia Internacional de l’Orgull que l’ens comarcal ve promovent des de fa anys, amb l’organització de tallers als instituts, murals reivindicatius i la tradicional hissada de la bandera de l’Arc de Sant Martí, que ahir lluïa al balcó principal de l’edifici del Consell, a Móra d’Ebre.
Enguany, però, la comarca estrena un nou format lúdico-festiu per donar visibilitat i sensibilitzar als veïns contra les discriminacions i agressions per raons d’orientació sexual, identitat o expressió de gènere. Presentarà l’acte l’Àngela Caseras, una noia trans de Flix. Aquesta iniciativa forma part del Pla de Polítiques LGTBIQ+ del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre 2019-2023.
En l’organització de la Ribera Orgullosa hi participen les entitats juvenils Sembrajoves de Flix, la Txavalada de Riba-roja d’Ebre, Ascopetejats d’Ascó i l’associació LGBTIQ+ les Arramblades de Tivissa, a més de l’Escola d’Arts Plàstiques i Disseny Gràfic Josep Cassadó de Móra la Nova, l’escola de Dansa Laura, i l’escola bressol municipal Pam i Toc i l’Associació de Dones de Flix.
Ampli programa d’activitats, per a tots els públics
De 18.30 h a 19.30 hores: Activitats simultànies, infantojuvenils i familiars, i per a tots els públics: Conta contes a càrrec de l’Escola Bressol Municipal Pam i Toc de Flix, bingo musical a càrrec de les associacions de joves del territori, taller de pintada de pancartes a càrrec de l’associació de Dones de Flix, ballem per l’orgull amb l’Escola Dansa Laura, dues exposicions: «Encaixa la diversitat i la igualtat», de la Universitat Rovira i Virgili, i una altra creada per l’Escola Municipal d’arts plàstiques i disseny de Móra la Nova, i també posarem un estand informatiu dels serveis en matèria d’igualtat que hi ha al consell.
A les 19.30 hores: Acte Institucional 28J a la Ribera d’Ebre 2023, amb parlaments i benvinguda a càrrec de la regidora d’igualtat de l’Ajuntament de Flix, Vera Llombart. Posteriorment, lectura del manifest per part de les entitats juvenils de la comarca. La cloenda de l’acte anirà a càrrec de la presidenta del Consell Comarcal de la Ribera, Gemma Carim. Un concert de la morenca Irene Porta Allenda posarà el punt final a aquest acte amb la seva actuació musical. Hi haurà un servei de barra a càrrec de les associacions de joves de la comarca.

