Junts per Ulldecona va aprofitar la presentació, aquest passat dimecres, del seu programa electoral per a les municipals del 28 de maig per dur a terme una una taula col·loqui sobre la problemàtica de la mobilitat en l’interior del Montsià. I entre els punts més interessants dels que es van posar damunt la taula durant el col·loqui s’hi troba la creació de trens llançadora entre Ulldecona i l’Aldea com a solució destinada a millorar la connectivitat. Una solució que va obtenir la categoria de proposta electoral.
La jornada va comptar amb la presència del secretari de general de Junts, Jordi Turull, de la presidenta de la Vegueria, Anabel Marcos, i del candidat a l’alcaldia a Ulldecona, Jordi Carapuig. El cap de llista denunciava durant el col·loqui la “infrautilització” de la línia ferroviària al municipi, amb una estació en la qual “quasi no s’aturen trens i quan ho fan difícil és el dia que sigui puntual”. La complexa realitat del transport públic a la comarca va ser debatuda conjuntament amb l’exdirectora dels serveis territorials de Vicepresidència i Territori, Lídia Pino, de cara a buscar quines solucions es podrien donar des de l’administració. Pino va recordar que les infraestructures son qualitat de vida i generen oportunitats. El tren, en concret, es un servei públic, que cal exigir que sigui de qualitat i eficient, referint-se a les constants incidències de l’R16. “És inaudit tindre una estació de tren i que no parin trens. Hem de fer força tots junts. Si ho fem sols, no ens sortirem”, va comentarl’exdirectora dels serveis territorials, davant l’auditori que havia anat a escoltar la taula de debat.