“Enhorabona per haver estat seleccionat per participar al Festival de Cinema de Tòquio Lift-Off! És un honor que la vostra pel·lícula es mostri al nostre esdeveniment i estem encantats de donar suport al vostre viatge com a cineasta”. Aquest és l’encapçalament de la carta que Mario Pons (Sègula Films) ha rebut recentment per anunciar-li la selecció de ‘l’Espill’ a competició oficial en el prestigiós festival Lift-Off Tokyo que es celebra aquest mes.
El Tokyo Lift-Off Film Festival «s’enorgulleix de presentar ‘The Mirror’ (‘l’Espill’), una comèdia romàntica que explora el drama de l’exili. Dirigida per Mario Pons Múria, aquesta pel·lícula porta l’espectador a un viatge pel llegat repressiu de l’Espanya de la postguerra. Aquest festival ofereix una plataforma per a veus i talents independents, amb l’objectiu d’introduir un nou públic molt necessari al veritable contingut independent. Aquest programa està format per les pel·lícules millor valorades del nostre jurat».
La xarxa global Lift-Off és un festival de cinema en línia de gran creixement en el sector. La participació en aquest festival ofereix una oportunitat increïble per guanyar visibilitat internacional, conèixer altres professionals del camp i mostrar el talent creatiu del cinema català a un públic ampli, no només al Japó sinó també a tot el món. El comunicat de premsa del festival ofereix una visió general completa del tema de la pel·lícula, on parla de la realitat social a Catalunya/Espanya destacant un punt de vista cinematogràfic d’interès que crida l’atenció. La mirada que transmet l’autor a través de ‘l’Espill’ dona una perspectiva històrica i emocional única. Protagonitzada per Hilaire Arasa Ferrando, actor accidental de la Novelle Vague, ‘l’Espill’ és una reflexió romàtica sobre la dualitat de l’exili amb una tesi que contraposa la llibertat d’estimar davant la perversa submissió de l’odi.
D?altra banda, Òmnium Cultural Barcelona ha convidat Mario Pons a presentar la seva obra al Centre Cultural la Farinera del Clot avui 11 de maig a les 19h (Gran Via de les Corts Catalanes, 837) dins del cicle ‘Memòria Històrica, exili o afusellament’, amb l’actuació en acústic de Los Sirgadors.
El film també es podrà gaudir al cinema Majèstic de Tàrrega el proper 26 de maig en un acte convocat per l’Asssemblea Nacional Catalana amb la presència del director, a partir de les 20:15 hores.

