Després d’un pas breu per dues petites naus a Batea (Terra Alta), Freshly Cosmetics va arribar al polígon industrial ‘La Plana’ de Gandesa el mes de maig de 2018, amb una nau de poc més de 500 m². Quatre anys i mig més tard, amb més d’1,2M de clients de 36 països inicia les operacions al seu nou centre logístic, amb prop de 14.000 m² de superfície, 11.000 d’ells construïts. La campanya de Black Friday, la més important de la startup de cosmètica natural, que s’iniciarà diumenge 20 de novembre, donarà el tret de sortida a les operacions des del nou espai que ha suposat una inversió de 5 milions d’euros. Aquest nou centre logístic permetrà escalar les operacions logístiques de Freshly Cosmetics fins als 200 milions d’euros i generarà un centenar de llocs de treball en els pròxims anys a les àrees de logística, cadena de subministrament, enginyeria i projectes. Tot per seguir creixent i obrint-se a nous mercats de tot el món, des de Gandesa.
En els últims anys la companyia nativa digital i sostenible ha ocupat fins a 7 naus del polígon de la capital de la Terra Alta. A finals de 2020 es va començar a plantejar la necessitat de construir un nou centre logístic, que li permetés adaptar la seva capacitat de creixement i unificar les seves operacions d’emmagatzematge, manipulació i preparació de comandes en un sol espai. Les noves instal·lacions disposaran de fins a 120 àrees de preparació de comandes, uns 6.000 metres quadrats de magatzem i 800 m² d’oficines per al Freshly Team de Gandesa. Amb tot això, les noves instal·lacions permetran una capacitat màxima d’expedició de fins a 4.200 comandes per hora, per seguir el ritme de creixement a escala nacional i internacional. Les oficines centrals de la companyia seguiran a Reus, al Freshly Park, amb més de 1.500 m².
“Aquestes instal·lacions ens permetran consolidar les operacions logístiques i gestionar més d’un milió de comandes anuals” (Miquel Antolín, cofundador i CEO de Freshly Cosmetics)
Miquel Antolín, cofundador i CEO de Freshly Cosmetics, comenta que “fa anys que invertim en esforços per readaptar-nos al volum creixent de comandes i en els nostres poc més de sis anys hem fet fins a set mudances”. “Aquest nou centre logístic ens permetrà consolidar les nostres operacions per gestionar més d’un milió de comandes anuals als 36 països d’Europa, Amèrica i Àsia en els que estem presents”. “Hem invertit cinc milions d’euros a Gandesa i a la Terra Alta, la meva comarca natal, amb poc més 11.000 habitants, per a seguir demostrant que no ens allunyem de les nostres arrels i que aquí hi trobem persones amb talent i amb ganes, que contribuiran per seguir portant ben lluny a Freshly”. “Volem donar les gràcies a tot l’equip, i especialment a l’equip de més de 50 persones a Gandesa, per haver fet possible aquest somni, que tot just acaba de començar”, conclou Antolín.
Per a Berta Vendrell, Logistics Project Manager de la companyia, “el nou centre logístic ens permetrà unificar les operacions, ens donarà més autonomia i ens estalviarà processos i temps”. “Aquesta nova casa ens permetrà cobrir les nostres necessitats a mitjà termini i escalar les nostres operacions per seguir arribant a nous mercats i països”. “Seguirem estant allà on els Freshly Fans ens demanin, demostrant que una altra cosmètica és possible i arribant cada cop a més racons del món i a més Freshly Fans”.
Freshly Cosmetics encara la seva setena campanya de Black Friday, la Freshly Black Week, que començarà el pròxim diumenge 20 i s’allargarà fins al 27 de novembre. La companyia preveu comercialitzar més d’un milió de productes durant aquests dies i oferirà els majors descomptes de l’any a la seva botiga online i a les seves vuit Freshly Stores: Barcelona, Madrid, València, Reus, Glòries (Barcelona), Sevilla, Gijón i Pamplona.