Aquest cap de setmana el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya ha celebrat el Dia Mundial de l’Arquitectura, que se celebra el primer dilluns del mes d’octubre, i ho ha fet amb Arquitectour Ebre. Aquestes jornades consisteixen a fer unes visites guiades als edificis més emblemàtics del patrimoni arquitectònic de cada demarcació. Segons han explicat des de la Demarcació de l’Ebre del Col·legi d’Arquitectes, aquest any la jornada ha tingut molt bona acollida.
Toni López, secretari de la Demarcació de l’Ebre del Col·legi d’Arquitectes: «Hem tingut molt bona resposta per part de la gent interessada, de ciutadans tant de Tortosa com de fora. Tant és així que ens estem plantejant repetir les visites abans que acabe l’any.»
Enguany la temàtica ha anat relacionada amb les seus històriques de l’Escola d’Art i Disseny de la Diputació a Tortosa, ara convertida en L’Escola per l’Art i la Cultura de la Diputació, que aquest any compleix 70 anys. Sota el lema «Les Cases de l’Escola», arquitectes i historiadors han fet una visita guiada a tres de les seus de l’escola com han estat el Palau Oriol, l’antic Convent de Sant Joan i el Palau dels barons de Purroy. Una jornada arquitectònica consolidada que, segons Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, es preveu que tingui continuïtat.

