[fusion_builder_container type=»flex» hundred_percent=»no» equal_height_columns=»no» menu_anchor=»» hide_on_mobile=»small-visibility,medium-visibility,large-visibility» class=»» id=»» background_color=»» background_image=»» background_position=»center center» background_repeat=»no-repeat» fade=»no» background_parallax=»none» parallax_speed=»0.3″ video_mp4=»» video_webm=»» video_ogv=»» video_url=»» video_aspect_ratio=»16:9″ video_loop=»yes» video_mute=»yes» overlay_color=»» video_preview_image=»» border_color=»» border_style=»solid» padding_top=»» padding_bottom=»» padding_left=»» padding_right=»»][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=»1_1″ layout=»1_1″ background_position=»left top» background_color=»» border_color=»» border_style=»solid» border_position=»all» spacing=»yes» background_image=»» background_repeat=»no-repeat» padding_top=»» padding_right=»» padding_bottom=»» padding_left=»» margin_top=»0px» margin_bottom=»0px» class=»» id=»» animation_type=»» animation_speed=»0.3″ animation_direction=»left» hide_on_mobile=»small-visibility,medium-visibility,large-visibility» center_content=»no» last=»true» min_height=»» hover_type=»none» link=»» border_sizes_top=»» border_sizes_bottom=»» border_sizes_left=»» border_sizes_right=»» first=»true»][fusion_text]
En el marc de la Festa de la Sega, que se celebra aquest diumenge 11 de setembre a la Finca de Bombita, aquest divendres els grups de sisè de primària de l’escola Assumpció, Riumar i Sant Miquel
han gaudit de la sega escolar, una activitat que té l’objectiu principal, tal com ha detallat el tinent d’alcaldia de #DeltebreProjecció, Carlos Serra, de “mostrar als xiquets i xiquetes els costums i les
tradicions relacionades amb el cultiu de l’arròs a Deltebre i al Delta de l’Ebre”. Serra ha afegit que “volem apropar les Festes de l’Arròs a les escoles del municipi i aquesta activitat, que ha aplegat a més de 90 alumnes, és una oportunitat per tal que aprenguin i coneguin d’on venim per posar en valor el nostre present”.
Durant el matí, l’alumnat ha pogut gaudir de les explicacions de Ramon de Baila, Horman Borràs i Esteve Serral, els quals amb la seva dilatada experiència han explicat com es segava anys enrere quan la maquinària agrícola encara no existia i els canvis amb la sega actual. Els xiquets i xiquetes també han gaudit de passejades amb carro pel voltant de la finca, han perxat i també han jugat a les birles.
El tinent d’alcaldia de #DeltebreActiu, Robert Bertomeu, ha agraït a les entitats “la seva implicació i col·laboració amb la festa” i també ha destacat “les gestions que realitzem des de l’Ajuntament de
Deltebre per tal d’obrir aquesta finca a la ciutadania i també a tota la gent que ens visita”. Recordem que la Finca de Bombita és propietat de l’Estat espanyol.
La Festa de la Sega s’organitza aquest diumenge vinent a la Finca de Bombita. Tal com és habitual comptarà amb diferents activitats per a tots els públics, i es podrà gaudir dels plats típics del Delta com
també d’un mercat tradicional. A la tarda es duran a terme els actes en commemoració de la Diada de Catalunya amb l’actuació de Joan Rovira i la banda de la Societat Musical Espiga d’Or.
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

