La morenca Maria Piñol va decidir montar el seu negoci al 2018 per poder ajudar empreses ubicades en zones rurals. “El punt clau va ser viure amb la meva parella. Així vaig decidir, al no tenir feines a prop, montar el meu propi negoci”, afirma. La Maria va decidir estudiar el grau de Disseny gràfic i comunicació visual, i des de meitat carrera persones properes ja li demanaven alguns treballs, “llavors quan vaig establir el meu negoci, no vaig començar de zero”. “La imatge que tenim a les zones rurals no podem guanyar-nos la vida és depèn de com t’ho miris; com no hi ha tanta oferta és més fàcil destacar”, comenta.
Treballa cada matí en un espai de coworking desenvolupant els projectes que em van sorgint, com ara disseny de marca, packaging o campanyes amb diferents fluxos de clients. “Sóc molt pro dels espais de coworking, que em permeten distingir el meu espai personal i el professional. Per altra banda també treballa la vessant feminista, per projectes amb perspectives de gènere, a poder ser en entorns rurals. “Llavors tinc aquestes dos vessants, dins del món rural el sector agroalimentari, productes de proximitat i feminismes”, comenta Maria. Amb tot, la Maria col·labora amb d’altres professionals dins del sector, com ara il·lustradors o fotògrafs, per oferir un ventall més ampli de productes. “Un treball de síntesi que comuniqui els valors de l’empresa”.
Els projectes amb els que treballa són del sector turístic i agroalimentari. Els ajuda amb el disseny de marca, identitat i comunicació visual dels seus productes i serveis. El seu objectiu és millorar conjuntament el posicionament de les comarques rurals per al desenvolupament socioeconòmic del territori i ajudar a entitats ubicades en zones rurals a obtenir una millor visibilitat davant del seu públic potencial.
Però què ofereix per aconseguir-ho? Doncs treballant la identitat visual (Imatge gràfica, campanya comunicativa, manual de marca, papereria corporativa…); el disseny del packaging i etiquetes (papers, tintes, acabats…); i les peces gràfiques cominicatives (programes d’esdeveniments, adaptacions a xarxes, catàlegs corporatius, memòries anuals, presentacions, llibres, cartells, fullets informatius…).