L’associació cultural La Cana ha organitzat entre el 29 de setembre i el 24 d’octubre, un seguit d’actes per a la XII edició de les Jornades del Patrimoni Històric de Flix. L’edició d’enguany gira entorn la Imprenta Fauquer, una empresa amb més de 80 anys d’història i regentada per la 3a generació. El flixanco Jaume Aresté va cedir a l’Ajuntament el fons documental de la feina realitzada en aquests 80 anys per la impremta juntament amb la maquinària i altres materials. Aquest inventari es podrà veure fins el 24 d’octubre en l’exposició principal de les jornades.
Altres activitats que comprèn aquesta edició són tres xerrades relacionades amb la invenció de la Impremta i la pròpia empresa Fauquer, sortides amb visites guiades pel patrimoni, dues xerrades més sobre el patrimoni de dues poblacions veïnes – la Fatarella i Llardecans – amb posteriors visites guiades a les mateixes. També es realitzaran cinc presentacions de llibres històrics, entre els quals hi ha un conte infantil escrit i il·lustrat per dues flixanques. Finalment, i en el marc de les Jornades Europees, es realitzaran jornades de portes obertes per a visitar el Castell Nou, el refugi antiaeri i el Molí d’Oriol.
El dimecres 29 de setembre a les 19:30 h de la tarda s’inauguren les jornades i l’exposició de la impremta Fauquer. Per problemes d’aforament i limitacions per la covid, les activitats necessiten d’inscripció prèvia. Si més no, les visites als pobles estan completes de ja fa dies, i la inauguració també compta amb aforament complet.