Fins a la pròrroga no va quan l’Espanyol imposava la teòrica lògica i la superior categoria amb un gol de cap de Javi Puado, que els classificava per la següent ronda de la competició del KO davant un combatiu Llagostera, que va vendre cara la derrota i la seua eliminació. L’olfacte golejador, que sembla ser ha recuperat el jugador format a la pedrera blanc-i-blava, va ser decisiva per resoldre un duel que va tindre que derimir-se en el temps extra. Mitja hora més, que veure’m si li afecta o no al conjunt espanyolista de cara al transcendent partit d’aquest cap de setmana davant l’Almeria. Per contrapartida el conjunt gironí, que porta una ‘motxilla’ de minuts a les cames en l’últim mes, veure’m si li arriben les forces de cara al compromís davant l’Olot del proper cap de setmana. L’important, que ara els d’Alsina, es centrarán única i exclusivament en la competició domèstica on busquen arribar al play-off d’ascens.
El duel va ser molt parell i la diferència de potencial dels dos conjunts no es va notar. Fins i tot, el conjunt llagosterenc va tindre una immillorable ocasió per avançar-se al marcador, quan un penal tant clar com evitable de Pol Lozano sobre Pere Martínez, li permetia a Sergio Cortés tindre l’oportunitat de castigar als blanc-i-blaus des del punt de penal. Oier, el porter blanc-i-blau, era providencial per evitar que el gol muntés al marcador, endevinant-li l’acció a la seua esquerra. Més complicades les coses se li ficaven als locals, quan Monreal veia la vermella directa per una dura entrada sobre Wu Lei al mig del camp, en el que significava la seva segona expulsió consecutiva després del partit de lliga del Nàstic de Tarragona. Tot i així, la inferioritat no es va notar davant un Espanyol imprecís i negat de cara al gol, on el porter Marcos va estar novament pletòric sota pals.
El tècnic periquito Vicente Moreno va canviar tot l’onze que es va imposar diumenge passat al Logroñés. Només cinc dels titulars a Llagostera van tenir minuts a Las Gaunas, van saltar al camp durant la represa. Després de l’ensurt del penal, Embarba (el millor jugador de l’Espanyol junt a RDT que va descansar contra el Logronyés per cicle de targetes) va tirar de galons i juntament a Fran Mérida a la medular repartint joc, van mirar de reaccionar. I prop va estar el gol en un llençament de falta d’Embarba al que responia amb encert Marcos.
A la sortida dels vestidors, el tècnic perico li va donar descans a Embarba pensant en l’important partit de diumenge. Els locals, lluny d’entregar la tovallola, van tornar a prova fortuna i David García atzivava una fuetada que sortia fregant el pal dret de la porteria defensada per Oier. Als 65′ de partit arribava l’expulsió, fet que va tancar més als d’Alsina. L’Espanyol no ho podia aprofitar i s’arribava a la pròrroga.
Quatre minuts li van fer falta a Puado, per convertir-se en salvador del seu equip arrán d’una bona centrada de Miguelón. Partit resolt, davant un conjunt de la Costa Brava que va morir en les botes posades en un tram final que a pilota aturada van intentar-ho davant la sòlida defensa de l’Espanyol. La lectura positiva en clau blanc-i-blava va ser que el tècnic Vicente Moreno sumava la primera victòria en el feu llagosterenc.