Un mostreig telefònic realitzat durant aquest mes de novembre a 344 persones, majors de 15 anys i via telefònica, per l’empresa INFORTÉCNICA (especialitzada en l’estudi d’audiències), acredita que Canal Terres de l’Ebre registra, en el seu setè any de funcionament, els seus nivells d’audiència més alts de tota la seua trajectòria, superant altre cop els de l’any anterior, quan ja havia registrat rècords que semblaven difícils de millorar.
L’estudi d’INFORTÉCNICA, que es pot consultar via internet, confirma a la vegada la tendència a l’alça igualment acreditada per l’empresa Konodrac per a la Xarxa, a partir de les medicions de consum de les televisions intel.ligents (els smart TV, que incorporen internet). En aquest cas l’audiència i el consum de cada programa s’extrapola a tot el territori d’acord al número de televisions que tenen internet o que no el tenen, i són les que també figuren a la pàgina web ebredigital.cat per poder-se consultar en obert i de forma transparent.
De l’estudi que acaba de fer públic INFORTÉCNICA, destaca en primer lloc el número total de persones que al llarg d’un mes estàndard afirmen haver seguit Canal Terres de l’Ebre. Son un total de 109.252, superant en 3.056 les registrades l’any 2019. I també creix l’índex de població que afirma conèixer el canal: del 86,5% l’any passat es passa al 87,3%, un 0,8% d’increment. Això vol dir que pràcticament un 60% de la població (178.000 habitants segons l’idescat) coneix la televisió.
El consum diari és un altre registre que creix i que destaquen, en la seu síntesi d’ítems destacats, els autors de l’estudi. Els més de cent mil seguidors consumien l’any passat 19 minuts diaris, i ara la xifra és de 21 minuts, un 5% de creixement. Una altra dada que es destaca és l’anomenat GPR 24 hores, que indica el número màxim d’espectadors que, de mitjana, miren la TV durant un dia. Aquesta xifra reflexa que 10.468 persones es concentren al mateix moment a veure el canal, 336 més que l’any anterior.
El ‘share’ de Canal Terres de l’Ebre s’aproxima a La 1 de TV i a La Sexta
Una dada sempre molt important en les xifres d’audiència és el ‘share’, que indica el percentatge d’espectadors que té un canal, en relació a les persones que estan mirant els seus competidors. L’any 2019 Canal Terres de l’Ebre ja es va situar en la sisena posició, amb un share del 5’8%, pel davant de Cuatro o el canal 3/24, i ara manté la posició, però escursa distàncies amb La 1 de TVE i la Sexta.
De fet es situa en el mateix dígit que aquestes dos grans televisions generalistes. Respecte la Sexta, la distància és la mateixa, de vuit dècimes, perque també creix la TV privada. Però en relació La 1 de TV es queda només a tres dècimes i li retalla pràcticament un punt de distància en un any.
Un ‘share’ equilibrat i del 6’4% per la tarde
Per altra part, tal i com es pot comprovar a la infografia facilitada per INFORTÉCNICA, al llarg de tot el dia el percentatge de seguidors de Canal Terres de l’Ebre en relació als que miren els altres canals és molt equilibrat. Per la nit, quan hi ha més oferta i competència, es manté en un 5’7% i no perd posició tot i la gran oferta dels grans canals. El ‘share’ més elevat és a la tarde, del 6,4%, i pel matins també es mostra com un cana al nivell de qualsevol altre amb un 6’1%.
Un consum mitjà elevadíssim i estabilitzat
Més audiència femenina i d’entre 35-55 anys
El 50% afirma que la programació ‘ha millorat’
Notable als programes propis, bé als de la Xarxa