La consellera d’Agricultura, Teresa Jordà, i les DO catalanes han acordat impulsar una campanya de comunicació per promoure els vins catalans. S’hi destinaran 100.000 euros, dels quals 25.000 euros els aportaran les DO, i 75.000 la conselleria, a través de l’INCAVI. La mesura s’ha decidit en la reunió que han mantingut aquest dimarts Jordà i representants de les 11 DO de vi catalanes per analitzar la situació creada per la covid-19 i analitzar possibles actuacions per reduir-ne els efectes. Les DO i l’INCAVI crearan una comissió mixta a fi de treballar plegats i executar aquesta campanya de comunicació i difusió, que posarà en valor els vins catalans al mercat català, tenint en compte atributs com la proximitat, el territori o el paisatge.

D’altra banda, l’INCAVI impulsarà aquest estiu una campanya de promoció de l’enoturisme, que complementarà la campanya engegada per la Generalitat de foment del turisme sota el lema ‘Catalunya és casa teva’. En aquest mateix sentit, el Departament d’Agricultura posarà en marxa una campanya a la tardor per posar en valor els productes alimentaris catalans i on el vi també hi serà present.

A la reunió, també s’han tractat possibles mesures per a la reducció de raïm i vi base, l’increment de l’economia circular i la viticultura ecològica, la destil·lació d’excedents de vi i el perfeccionament del control de la traçabilitat. La trobada també ha comptat amb la participació del director general de l’INCAVI, Salvador Puig, i del director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Carmel Mòdol.

ebredigital.cat (diari digital) i Canal TE (canal de televisió), principals fonts d’informació de les Terres de l’Ebre i el Territori Sénia. Actualitat del Baix Ebre, el Montsià, la Ribera d’Ebre i la Terra Alta. Notícies sobre política, economia, societat, cultura i esports; també entrevistes. Agenda cultural i d’oci. Televisió en directe.