Ball de xifres en l’últim balanç del Ministeri de Sanitat. Espanya ha registrat en les últimes 24 hores 585 nous morts per coronavirus i 5.252 nous casos positius. Malgrat això, l’acumulat de xifres des que va començar la pandèmia presenta un important decalatge. El director del Centre de Coordinació d’Emergències i Alertes Sanitàries, Fernando Simón, ha explicat que han tingut un “problema” amb una comunitat autònoma –que no ha concretat- de la qual obtenien informació per dues “fonts” i que algunes “no tenien la consistència que pretenem donar a les sèries de dades”. “Estem començant a demanar informació més detallada a les comunitats per adaptar-los i que mesurin el mateix que en dies anteriors”, ha dit.
Sobre el paper, tot i que hi ha hagut més de 500 morts per la malaltia en un dia, la xifra total acumulada ha passat dels 19.130 comunicats ahir als 19.478, 348 més. També varia significativament la dada de curats. Segons el Ministeri en 24 hores n’hi ha hagut més de 3.500 però en canvi en l’acumulat han baixat dels 74.797 de dijous als 72.963 d’avui.
Simón ha dit que durant dos o tres dies hi poden haver “dades que poden semblar estranyes”. “El procés pot portar uns dies per aconseguir que siguin consistents”, ha afegit.
La comunitat de Madrid continua essent la més afectada amb 51.993 casos i 7.007 morts. Catalunya continua en la segona posició, tot i que les dades facilitades pel Ministeri no es corresponen amb les facilitades per la Generalitat ahir. Salut va informar de 39.736 positius i 4.056 morts confirmats o sospitosos. En canvi, a la sèrie de dades de Sanitat, Catalunya concentra 38.316 casos i 3.752 morts per la covid-19.

