CaixaBank, a través de la seva Acció Social, i en col·laboració amb la Fundació “la Caixa”, desenvolupa diferents activitats de suport als col·lectius més desfavorits de les Terres de l’Ebre per pal·liar part dels efectes de la pandèmia del coronavirus. L’entitat està ajudant el Centre d’Acollida d’Amposta, gestionat per la Cooperativa Suara, on hi ha més de 30 nens confinats. Mitjançant la col·laboració, s’han proporcionat tablets i ordinadors per fomentar l’aprenentatge, poder seguir amb les classes al centre, i permetre l’entreteniment de la canalla.
També s’ha establert una col·laboració amb la Fundació Mercè Pla, una entitat que compta amb 4 llars residències on hi viuen 60 persones amb discapacitat intel·lectual. La col·laboració els permetrà sufragar les despeses extraordinàries que han tingut, ja que han hagut de reforçar mesures per evitar contagis entre aquest col·lectiu vulnerable. Gràcies a l’acord, es podrà comprar més material de desinfecció, prevenció i farmacèutic.
A Tortosa, s’està col·laborant amb l’Hospital de la Santa Creu, ja que a causa del context de pandèmia actual, l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta ha vist incrementades les seves necessitats. La col·laboració permetrà comprar material tecnològic per fer més fàcil la quarantena als pacients. Entre altres, càmeres a habitacions dels pacients de Covid-19 per minimitzar les entrades de personal, i mantenir vigilància permanent; tablets perquè pacients i familiars puguin mantenir contacte a través de videoconferències; i material de desinfecció.
Quant a hospitals, també s’ha establert una col·laboració amb l’Hospital Comarcal d’Amposta, per ajudar a fer front a les despeses derivades de l’emergència sanitària pel covid-19. També s’ha establert una col·laboració amb la Residència Diocesana d’Ancians Sant Miquel Arcàngel de Tortosa, per fer front a les mesures extraordinàries que han hagut de prendre per evitar contagis pel Covid-19. S’ha comprat material de desinfecció i prevenció: gels, mascaretes, guants i bates.
Totes aquestes iniciatives s’emmarquen dins de #AmbTuAraMésQueMai, que engloba les diferents mesures que està llançant l’entitat per a ajudar als clients com avançar el dia de cobrament de les pensions i evitar cues a les oficines, la línia de crèdit de 25.000 milions d’euros per a pimes i autònoms, entre d’altres. D’aquesta forma, CaixaBank intenta mitigar els efectes econòmics del coronavirus i posa en valor l’esforç del banc i de tots els seus empleats per a estar al costat de la societat en aquests moments tan difícils.
L’Acció Social, un dels pilars del Pla de RSC de CaixaBank
Gràcies a la seva capil·laritat territorial, la xarxa d’oficines de CaixaBank dona suport a la Fundació “la Caixa” en la seva tasca social, detectant necessitats d’entitats socials locals i canalitzant una part de la seva Obra Social. La col·laboració entre ambdues institucions fa possible que milers de petites entitats socials solidàries puguin accedir a ajuts econòmics per a fer realitat els seus projectes. Cada any, més de 11.000 projectes reben, globalment, uns 44 milions d’euros del que es beneficien més de 7.000 entitats socials arreu de l’Estat.
L’Acció Social és un dels eixos centrals del Pla de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) de CaixaBank dins del seu model de banca socialment responsable. A més de la distribució d’ajuts econòmics de la Fundació “la Caixa”, Acció Social promou el voluntariat dels empleats de CaixaBank organitzant Setmanes Socials, a les que s’adhereix prop de la meitat de la plantilla; impulsa la seva participació en centenars de tallers d’educació financiera; i organitza la recollida anual de mil·lions de litres de llet amb destinació al Banc d’Aliments.
CaixaBank és una entitat amb una vocació profundament social. Fruit de l’herència que ha rebut manté una actitud de servei a la societat i als seus clients. Per això té un compromís ferm amb la inclusió financera i és l’única entitat present en el 100% de les poblacions de més de 10.000 habitants i en el 94% de les de més de 5.000. És també l’única entitat que ofereix microcrèdits a persones sense garanties ni avals, a través de MicroBank, per ajudar-les a impulsar els seus projectes personals i professionals. Manté un compromís amb la cultura financera a través de nombroses iniciatives, per ajudar a que les persones prenguin millors decisions en la gestió de la seva economia domèstica.
CaixaBank destaca per la seva actuació responsable i així li ho reconeixen els principals organismes internacionals. El Dow Jones Sustainability Index el sitúa entre els millors bancs mundials en termes de responsabilitat corporativa. L’organització internacional CDP, per la seva banda, la inclou com a empresa líder contra el canvi climàtic. A més, Nacions Unides ha atorgat a l’entitat, a través de les seves filials VidaCaixa i CaixaBank Asset Management, la màxima qualificació (A+) en inversió sostenible.