L’alcalde de l’Aldea, Xavier Royo (Junts per l’Aldea), considera que la consulta popular per a la cessió al municipi del tram urbà de l’N-340 “va ser una decisió precipitada que ha hipotecat el poble de l’Aldea”, segons ha reconegut en una entrevista concedida al Canal Terres de l’Ebre. Royo ha estat contundent: “Ens han deixat un marró”, referint-se a la gestió feta per l’anterior govern d’ERC, i ha afegit que “nosaltres no tenim recursos per arranjar vuit quilòmetres de carretera”.
Al mes de febrer, a través d’una consulta plantejada pel govern municipal d’ERC, la ciutadania de l’Aldea va acceptar la cessió del tram urbà de la N-340. “Vols que l’avinguda de Catalunya (N-340) passi a propietat de l’Aldea amb l’execució de l’obra del pont de la via a càrrec del Ministerio de Fomento”, va ser l’enunciat de la pregunta.
Quatre mesos mes tard, al juny, el ministeri de Foment va cedir a l’Ajuntament de l’Aldea la titularitat de 7,7 quilòmetres de carreteres. En concret, cinc de l’avinguda Catalunya, la històrica travessera de l’N-340, un d’un vial de servei de l’N-340a i la resta de l’N-235, que va des del centre de la població fins la rotonda d’accés a l’entrada de l’autopista AP-7. Els traspassos no van anar acompanyats de transferències econòmiques a favor del consistori.
“El primer que vaig fer com a alcalde va ser reunir-me amb els representants del Ministeri de Foment per dir-los que el poble de l’Aldea no es mereix el tracte rebut per culpa d’una mala decisió d’uns mals governants”, ha explicat l’alcalde en l’entrevista.
No obstant això, Royo ha avançat que el nou govern de l’Aldea “està treballant d’una manera discreta per reconduir la cessió de la carretera” i ha assegurat que “tenim propostes a fer que ara no puc dir“.
D’altra banda, l’Ajuntament de l’Aldea té previst aprovar aquest dijous el pressupost municipal de 2020 que s’eleva a 4,17 milions d’euros i que posa “especial èmfasi en la millora de la imatge de poble”. En aquest sentit, en el capítol d’inversions s’inclou la primera fase del nou passeig de la via del tren, la redacció del projecte del nou auditori o l’arranjament i millora dels camins municipals.