La directora territorial d’Educació, Montserrat Perelló, ha donat el tret de sortida a la fase territorial de la 6a edició dels Jocs Florals Escolars de Catalunya. Un certamen que pretén potenciar, estimular l’expressió i la producció escrita dels nois i noies, i d’aconseguir l’èxit escolar de tot l’alumnat.
Anteriorment, al mes de març es va celebrar el Certamen de Lectura en Veu Alta i ara els Jocs Florals, dues activitats que es complementen i que els centres les valoren molt positivament ja que cada curs augmenta el nombre de centres i alumnat participants. El Certamen ha establert 8 categories segons el nivell educatiu:
- Categoria A. Alumnat del cicle inicial d’educació primària
- Categoria B. Alumnat del cicle mitjà d’educació primària
- Categoria C. Alumnat del cicle superior d’educació primària
- Categoria D. Alumnat d’educació especial de primària
- Categoria E. Alumnat d’educació especial d’educació secundària obligatòria
- Categoria F. Alumnat de 1r i 2n d’educació secundària obligatòria
- Categoria G. Alumnat de 3r i 4t d’educació secundària obligatòria
- Categoria H. Conte audiovisual i il·lustrat per a tot l’alumnat de primària
Els treballs es poden presentar o bé individualment o bé col·lectivament amb un màxim de 3 alumnes en les categories A, D i E. I en la categoria H es fomenta el treball com a grup classe. Han d’ésser de creació pròpia i en català i es poden presentar en la modalitat de prosa o poesia, i de temàtica lliure.
En aquesta sexta edició, han participat 48 centres, amb 228 alumnes i han presentat un total de 131 treballs, dels quals 66 han estat seleccionats per a la fase territorial: 12 de la categoria A, 13 de la categoria B, 11 de la categoria C, 2 de la D, 1 de la E, 10 de la F, 9 de la categoria G i en la categoria H, 8. La fase final serà el proper 15 de juny a l’Auditori de l’INEF de Barcelona Allí participaran els finalistes que avui el nostre jurat farà públic
juntament amb la resta de finalistes dels altres territoris.
Des dels Serveis Territorials d’Educació i els Serveis Educatius estem molt satisfets i ens felicitem per aconseguir l’objectiu: despertar l’interès per l’expressió i la producció escrita.