Durant la primera setmana d’abril es du a terme la Setmana Social durant la qual els voluntaris coneixen la realitat d’entitats socials ebrenques. L’entitat financera obre les activitats de voluntariat socials als clients i s’afegeixen als empleats de CaixaBank a les Terres de l’Ebre per participar en alguna de les 10 activitats proposades per 10 entitats socials ebrenques. Arturo Altadill, client d’una oficina de Tortosa, comparteix una tarde d’activitat esportiva amb els alumnes del CAEP La Mercè de Tortosa.
CaixaBank organitza una nova Setmana Social entre els dies 1 i 7 d’abril per a que empleats, familiars i clients de l’entitat arreu de l’Estat coneguen de primera mà la tasca que duen a terme les entitats socials amb les quals col·labora l’entitat financera a través de la seua acció social. Durant estos set dies, un de cada quatre empleats de CaixaBank, la Fundació ”la Caixa”, CriteriaCaixa i filials participaran, de forma voluntària, en algunes de les més de 3.100 activitats que unes 1.460 entitats socials locals han posat a la seua disposició a totes les províncies d’Espanya.
L’entitat financera s’ha fixat enguany, com a un dels objectius, obrir la Setmana Social als clients i que estos coneguen sobre el terreny els projectes de les entitats socials ebrenques amb les quals col·labora CaixaBank a través de l’Obra Social “la Caixa”.
Arturo Altadill és un dels voluntaris que participaran en la Setmana Social, compartint unes olimpíades esportives amb els alumnes de l’escola La Mercè de Tortosa. El col·legi és un Centre d’Atenció Educativa Preferent que s’ubica en un entorn social i econòmic desfavorit. Altadill explica que és la primera vegada que participa a la Setmana Social de CaixaBank i que “espera aportar el seu gra de sorra i el seu temps per millorar la situació d’estos xiquets i xiquetes. La Setmana Social –diu- és una oportunitat única per veure la realitat de les persones vulnerables que viuen al costat de casa”. Altadill destaca que el voluntariat “et reconcilia amb tu mateix”. En este sentit, encoratja a tots els clients de CaixaBank a provar l’experiència i a participar-hi.
A les Terres de l’Ebre els voluntaris de CaixaBank poden participar en alguna de les activitats que es duen a terme als municipis d’Amposta, Deltebre, La Sénia, Santa Bàrbara, Tortosa i Ulldecona. Entre les activitats que s’ofereixen als voluntaris hi ha tallers de manualitats amb persones afectades d’Alzheimer; futbol solidari amb persones nouvingudes; reforç escolar a menors en risc d’exclusió; tallers d’estimulació de persones amb discapacitat intel·lectual; col·laboració amb la Marató de Sang o tallers de memòria per a gent gran, entre d’altres.
Un total de 10 entitats socials de les Terres de l’Ebre col·laboren amb la Setmana Social. Entre estes hi ha l’Esplai Ulldecona, l’Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer de La Sénia, el Banc de Sang i Teixits de Tortosa, Càritas Deltebre i Amposta, el Centre l’Àngel d’APASA, l’Escola-CAEP La Mercè de Tortosa, el Grup Esplai Blanquerna i l’oficina local de la Creu Roja a Amposta.
La gran xarxa d’oficines de CaixaBank la situa en una posició immillorable per detectar les necessitats socials locals més urgents. Això permet donar suport a projectes socials de petita envergadura però que, en conjunt, tenen una gran incidència en la mitigació de les dificultats de milers de persones. Per això, l’Obra Social ”la Caixa” distribueix una partida econòmica que, el 2018, va ser de 43,6 milions d’euros que van servir per impulsar més de 11.500 projectes locals. D’estes, un 39% es va destinar en la lluita contra la pobresa (famílies, infància, ancians) i un 30% als àmbits de la salut, la discapacitat i l’addicció.
CaixaBank, referent en banca socialment responsable
CaixaBank és una entitat amb una vocació profundament social. Fruit de l’herència que ha rebut, l’entitat manté una actitud de servei en la societat i als seus clients. Per això té un compromís amb la inclusió financera i és l’única entitat present en el 100%
de les poblacions de més de 10.000 habitants i en el 94% de les de més de 5.000.
És també l’única entitat que ofereix microcrèdits a persones sense garanties ni avals, a través de MicroBank, per a ajudar-los a impulsar els seus projectes personals i professionals. Manté un compromís amb la cultura financera a través de múltiples iniciatives, per a ajudar al fet que les persones prenguen millors decisions en la gestió de la seua economia. I el 46% de la seua plantilla participa en tasques de voluntariat durant les setmanes socials que organitza CaixaBank i en les múltiples accions que proposa l’Associació de Voluntaris de “la Caixa” durant tot l’any.
CaixaBank destaca per la seua actuació responsable i així li ho reconeixen els principals organismes internacionals. L’índex de sostenibilitat mundial Dow Jones Sustainability Index la situa entre els 16 millors bancs mundials i entre els quatre millors europeus en termes de responsabilitat corporativa. L’organització internacional CDP, per part seua, la inclou com a empresa líder contra el canvi climàtic.
Dins del seu Pla Estratègic 2019-2021, CaixaBank treballa per a ser un grup financer líder i innovador, amb el millor servei al client i referent en Banca Socialment Responsable. Per a això, desenvolupa un pla que té cinc línies d’acció prioritàries:
- Integritat, transparència i diversitat, per a reforçar la seua actuació responsable
- Governança, per a mantenir el millor model de govern possible.
- Medi ambient, per a col·laborar en la lluita contra el canvi climàtic.
- Inclusió financera, la inspiració fundacional del banc.
- Acció social i voluntariat, per a contribuir a donar resposta als reptes socials de l’entorn.
Este pla reforça la manera diferent de fer banca de CaixaBank, un model basat en la proximitat i el compromís amb els seus clients, accionistes, empleats, proveïdors i societat en general. En esta línia, des de 2005 és empresa signatària del Pacte
Mundial de Nacions Unides i, des de 2012, presideix la Red Española del Pacto Mundial.