La directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ha presidit aquest migdia a Sant Carles de la Ràpita, la cloenda de les III Jornades d’Intercanvi d’Experiències Comercials, organitzades per la Unió de Comerç Rapitenc. Amb aquestes jornades s’ha posat punt i final a la Setmana del Comerç impulsada per la Generalitat des de dilluns passat, a través de la Direcció General de Comerç, amb més de 160 activitats arreu de Catalunya. L’acte ha comptat també amb la presència de la directora dels serveis territorials d’Empresa i Coneixement a Terres de l’Ebre, Mercè Miralles, que ha inaugurat la jornada.

Un total de 1.200 persones, entre comerciants, representats d’entitats, experts del món del retail, han participat aquests dies en les Jornades Comerç Increïble de la 3a edició de la Setmana del Comerç.

De forma paral·lela a les activitats impulsades pel món associatiu arreu del territori, s’han celebrat al llarg d’aquesta setmana les Jornades Comerç Increïble, unes jornades de coneixement adreçades als professionals del sector on s’han analitzat de forma monogràfica continguts d’actualitat i els principals reptes per al comerç: El futur dels eixos comercials a Catalunya i la llei d’APEU’s (26 de març); “Vendre com sempre, però diferent! Com reinventem les botigues per vendre en un futur?” (27 de març); “Maximitza les teves inversions en eines tecnològiques” (28 de març); i “Retail Talks” (29 de març).

En el marc de les Jornades Comerç Increïble, dimarts 26 de març, es van presentar els principals continguts de la futura llei de les Àrees de Promoció Econòmica i Urbana, una norma amb la Generalitat —a través de la Direcció General de Comerç del Departament d’Empresa i Coneixement— en col·laboració del sector comerç, aposta per un sistema de col·laboració-privada, articulat mitjançant un nou model d’organització de renovació urbana i territorial inspirat en els Business Improvement Districts (BIDs). La finalitat de les APEUs serà facilitar la modernització i la promoció de determinades zones urbanes, millorar la qualitat de l’entorn urbà mitjançant actuacions sostenibles, consolidar el model de ciutat compacta, complexa i cohesionada i mediambientalment eficient, incrementar la competitivitat de les empreses i afavorir la creació d’ocupació.

Dimecres, 27 de març la jornada es va dedicar a les eines pràctiques per ajudar al comerç a vendre més i millor als nous consumidors. De la mà de l’economista i “botigòleg” Marcos Álvarez, es va fer el taller pràctic “Com ens reinventem per vendre en un futur” i es va debatre sobre nous perfils de consumidor i les noves competències dels venedors, a través del projecte audiovisual “Com compren els joves de la Generació Z?”. També es van presentar “L’Anàlisi del Comerç a Barcelona: Físic i online. Recomanacions per guanyar competitivitat”, a càrrec de Barcelona Oberta. Una de les principals recomanacions proposta el Click & Collect (compra online-recollida en punt físic), com a solució per reduir l’impacte ambiental i logístic que genera el lliurament a domicili de les compres online.

Dijous, 28 de març, la jornada es va centrar en la maximització les inversions en TIC, amb la participació d’experts en la matèria i ponències a càrrec de responsables d’empreses com Pinterest, BeAgency i Altostratus (partner de Google) i la presentació de casos d’èxit.

Així mateix, la Setmana del Comerç va acollir divendres el primer showroom dedicar a les solucions digitals de brand experience, el “Retail Technonetworking”, d’un espai on una vintena d’empreses i entitats proveïdores van presentaran les darreres novetats en àmbits com la intel·ligència artificial, Big Data o neuromàrqueting aplicades al comerç minorista. El Retail Technonetworking va comptar amb la participació d’empreses com Secartys, Endesa, Manzaning, FollowUP, Beabloo, Redislogar SA, Capture, Bitphy, BestFreeWifi, Sequra, Payment Innovation Hub, Keonn, Proppos, Imotion Analytics, Solostocks o Visual Counter, que van presentar amb demostracions in situ les seves propostes, i van mantenir contactes B2B amb els assistents.

Resultats Incentius 2018: Més de 354.000 euros en ajuts al comerç a Terres de l’Ebre, un 9,3% més que al 2017

Durant l’any passat, la Generalitat –a través del CCAM– va destinar 354.656,38€ en subvencions al sector del comerç a les Terres de l’Ebre, un 9,3% més que al 2017. Analitzat per programes, es van atorgar 93.665,29 € a la millora de la competitivitat de l’empresa comercial a través de les accions de les entitats i associacions de comerç, un 33% menys que al l’any anterior. Així mateix, es va destinar 143.740,86€ dins el programa per afavorir la continuïtat de locals comercials i el relleu generacional en processos de traspàs de negoci, xifra que representa un augment del 21,11% respecte al 2017.

D’altra banda, dins el programa d’ajut a la transformació digital,, es van destinar l’any passat 81.492,42€, un 70% més que a l’any anterior, i dins del programa de participació en fires, 35.026,13€ un 114% més que al 2017.

About the Author:

ebredigital.cat (diari digital) i Canal TE (canal de televisió), principals fonts d’informació de les Terres de l’Ebre i el Territori Sénia. Actualitat del Baix Ebre, el Montsià, la Ribera d’Ebre i la Terra Alta. Notícies sobre política, economia, societat, cultura i esports; també entrevistes. Agenda cultural i d’oci. Televisió en directe.