Dijous, 14 de març, l’Agència Catalana de Turisme va presentar a les empreses i institucions de la Destinació de Turisme Natura i Muntanya en Família ‘Els Ports’ les novetats i avantatges del programa Turisme Familiar 2019.

Actualment, la Destinació de Turisme Natura i Muntanya en Família ‘Els Ports’ la conformen 9 ajuntaments (Alfara de Carles, Arnes, Horta de Sant Joan, La Sénia, Mas de Barberans, Paüls, Prat de Comte, Roquetes i Tortosa), 19 allotjaments, 6 empreses d’activitats i 4 equipaments d’aquests municipis de les Terres de l’Ebre.

L’Agència Catalana de Turisme preveu aquest 2019 una simplificació del model de marques i segells, essent a partir d’ara tot marques amb un únic pagament de 400€/any que comprendrà l’accés fins a 4 marques. Alhora s’estableixen un seguit de descomptes per a les afiliats, com un 40% si l’empresa forma part d’un programa; un 50% per allotjaments de menys de 50 places i empreses d’activitats només amb marques de turisme familiar i, fins i tot, la gratuïtat per a les empreses que disposen d’uns distintius de qualitat i sostenibilitat específics.

En general, els avantatges d’estar afiliat a les marques de turisme familiar permeten, entre d’altres, donar visibilitat als municipis i empreses certificades, l’ús del distintiu en els seus programes; l’acompanyament i el suport a la comercialització dels seus productes i la formació i millora de la seva competitivitat.

Precisament, des del projecte Turisme Familiar s’han programat per aquest 2019 diverses accions amb l’objectiu de potenciar la visibilitat de l’oferta, facilitar la creació de producte adaptat i posar en valor l’especificitat i competitivitat dels afiliats, adreçades tant al mercat de proximitat com internacional.

Així, per mercats, a Catalunya es repetirà l’acció Catalunya, Hola Família!, després de l’èxit de l’any passat en què 12.000 infants i les seves famílies van desplaçar-se per diferents destinacions especialitzades en turisme familiar. En concret, aquest 2019 Catalunya, Hola Família! tindrà lloc el cap de setmana del 7 al 9 de juny i les destinacions familiars realitzaran un seguit d’activitats per a famílies i oferiran descomptes en els seus productes i serveis. A més a més, destinat al mercat català també participarà els dies 13 i 14 d’abril a la fira Bebés y Mamás.

D’altra banda, destinat al mercat espanyol algunes de les accions programades són Oh, Mamiblue i Familias en ruta; mentre que als mercats internacionals les accions seran: a França s’emetrà la websèrie Turisme Familiar i es farà un publireportatge per a la revista Version Femina; a Itàlia es durà a terme un Taller infantil Sant Jordi i al Regne Unit es publicarà també un reportatge al magazine Family Traveler.

L’Agència Catalana de Turisme ha dut a terme una jornada informativa dinàmica amb els actors de la destinació turística ebrenca a la seu de la Generalitat a les Terres de l’Ebre i ha comptat amb la participació de la directora territorial d’Empresa i Coneixement, Mercè Miralles; la coordinadora de brand managers, Rosalia Pont; la brand manager Turisme Familiar, Cristina Llagostera i el responsable de certificació de marques, Pablo Rodríguez.

ebredigital.cat (diari digital) i Canal TE (canal de televisió), principals fonts d’informació de les Terres de l’Ebre i el Territori Sénia. Actualitat del Baix Ebre, el Montsià, la Ribera d’Ebre i la Terra Alta. Notícies sobre política, economia, societat, cultura i esports; també entrevistes. Agenda cultural i d’oci. Televisió en directe.