És el sisè any consecutiu que el Consell Comarcal del Montsià aposta per una capacitació continuada per a persones autònomes i empreses que han començat, o volen començar, a fer el pas en el procés de digitalització. El màrqueting digital es considera un factor clau perquè tots els negocis de la Comarca puguin ser més competitius. Fent el salt al món digital es pretén que puguin arribar a un públic molt més ampli i trobar nous clients potencials que d’una altra manera seria més difícil d’aconseguir.
El seminari de màrqueting online 2018 s’estructura en 7 sessions que tindran lloc un dijous al mes de 16 h a 20 h als municipis de Sant Carles de la Ràpita, Ulldecona i Sant Jaume d’Enveja. L’eix vertebrador d’enguany és el comerç electrònic i en cada sessió es treballa una àrea diferent, com són la logística, el pagament, la normativa, etc.
El passat 22 de març es va realitzar la primera sessió de les set previstes per aquest 2018. En aquesta ocasió a la Ràpita, Carles Argemí, emprenedor del sector online i professor de màrqueting a EUNCET (UPC) i del postgrau en ecommerce de la UB, va exposar aquells 4 factors, les bones pràctiques, els trucs i les normatives que cal tenir en compte abans de crear un comerç electrònic que fan que aquest tingui èxit.
L’objectiu d’aquesta sessió era donar a conèixer una visió dels aspectes clau necessaris abans de plantejar-se fer el salt al món digital i, en especial, en el moment de la creació d’un comerç electrònic, com són el pla d’empresa, els costos, la rendibilitat, els recursos i el més important: l’estratègia.
En aquesta sessió hi van assistir un total de 30 empreses i persones emprenedores que ja comptaven amb un comerç electrònic o que estaven en fase de portar-lo a terme. Les persones assistents van interessar-se per aspectes clau com l’orientació que li havien de donar al seu negoci digital, com fer una acurada segmentació de mercat per atreure nous clients o com desenvolupar una correcta estratègia amb uns objectius clars i assumibles.
Els propers seminaris de màrqueting digital, estan previstos per als dies 26 d’abril, 31 de maig i 21 de juny. Tota la informació detallada es podrà consultar al web actiu.montsia.cat/marqueting-digital.
Aquest projecte de desenvolupament econòmic local està impulsat en cooperació pel Consell Comarcal del Montsià, els ajuntaments d’Amposta, Alcanar, Freginals, la Galera, la Sénia, Godall, Mas de Barberans, Masdenverge, Sant Jaume d’Enveja, Sant Carles de la Ràpita, Santa Bàrbara, Ulldecona i l’EMD dels Muntells. El projecte rep el suport i el finançament del Servei d’Ocupació de Catalunya, mitjançant el projecte “Treballa les 7 comarques”. L’objectiu del projecte és donar suport a la dinamització econòmica del Montsià per generar riquesa i llocs de treball mitjançant la potenciació dels recursos endògens i la cooperació pública i privada per millorar les condicions de vida de la població.