Les gàbies i els passadissos de la gossera municipal de Tortosa han quedat en total silenci. Així mostraven els membres de la protectora d’animals Arca els seus últims instants dins d’aquestes instal·lacions que han gestionat durant 17 anys. Els prop de 180 gossos i 20 gats que hi havia aquí fa unes setmanes han estat adoptats gràcies a la onada de solidaritat que han aixecat els últims mesos.
A partir d’aquest dijous 1 de febrer, el servei de recollida d’animals i gestió de la gossera ja el presta l’empresa Serproanimal, més coneguda com el Corralet de Vinaròs. Com els seus responsables han explicat, estan treballant per ocupar les instal·lacions de forma imminent. Hi haurà dos treballadors fixes i la resta del personal, com per exemple veterinaris, serà itinerant entre les diferents gosseres que gestionen.
Serproanimal va guanyar el concurs públic al presentar una oferta econòmica més favorable que la de Arca. Va ser llavors quan la protectora va engegar una campanya de mobilitzacions per reclamar a l’ajuntament que aturés el procés d’adjudicació atenent a la causa per presumpte maltractament animal que té oberta el Corralet.
Fa dues setmanes els serveis jurídics de l’ajuntament van desestimar les al·legacions d’ARCA, deixant només una última possibilitat de recórrer. Tot i així, els responsables i socis de l’entitat han engegat una campanya de donacions per construir un nou refugi a Tortosa al marge de l’ajuntament. Necessiten 55.000 euros per començar de zero.

