Amb registres que el director del canal, el periodista Josep Maria Arasa, considera “molt positius i esperançadors” perquè “la tendència és clarament a l’alça i estem convençuts que creixerà més”, referint-se a l’efecte que ha tingut i té encara en les enquestes la probable confusió de marques, per l’ús comú del gentilici ‘Ebre’.

A desembre de 2017, així no obstant, Canal Terres de l’Ebre és vista pel 56’2% de la població i supera en més de 12 punts percentuals el seu seguidor local, Canal 21, creixent la diferència en prop de dos punts respecte l’anterior estudi efectuat al febrer d’aquest mateix any. Són dades que certifica l’empresa especialitzada Infortécnica, amb experiència nacional i internacional en el sector, i també a les Terres de l’Ebre.

COMPARATIVA CTE I C21.png

La consultora acaba de fer una enquesta telefònica a 339 persones de les quatre comarques de l’Ebre, i els resultats situen Canal Terres de l’Ebre “amb un share de 5’8%”, i un gran nivell de coneixement de la marca, “el 83’1%”. També destaca que “més de 102.000 persones van seguir 19 minuts al dia el cana, durant l’últim mes”. Creixen igualment registres com el número de telespectadors i els minuts de consum diari, de l’ordre del 19% en un any.

En els últims dies s’ha conegut també un altre estudi d’audiència limitat a les televisions intel·ligents, les smart Tv, facilitat per la consultora KonoGrama, que permet conèixer l’audiència exacta en aquestes televisions d’alta gamma, i que extrapola després al conjunt de la població del territori. La dada més rellevant d’aquest estudi és la que situa en 28.300 persones les que sintonitzen cada dia Canal Terres de l’Ebre, com a mitjana de 2017. És a dir, un 18’4% de la població mira diàriament el canal, la qual cosa representa un augment del 17% respecte l’estudi de l’any 2016.

AUDIÈNCIA TV.png

 

De l’estudi d’aquesta consultora igualment experta en el sector destaquen algunes dades d’impacte. Per exemple, que el dia de major audiència va ser el 3 d’octubre, quan Canal Terres de l’Ebre va emetre l’especial de les càrregues policials a la població, amb una audiència aquell dia d’entre 51.000 persones i 44.000 persones, una quarta part de la població. També destaca, curiosament, que s’assoleixen quotes superiors als 40.000 espectadors tants si es fa una important jornada castellera (com la de l’1 de novembre), o bé una reemissió del concurs de retalladors amb bous braus o el festival de bandes de música d’Amposta al mes d’agost.

Pel que fa als programes més coneguts destaquem l’informatiu L’Ebre Notícies, el magazine Plaça Major i el programa de cuina Som el que mengem; també els més valorats junt a Minut 91. Pel que fa als programes de La Xarxa que habitualment també emet Canal Terres de l’Ebre, tots obtenen un notable de valoració. I creixen els espectadors que consideren que ha programació del canal ha millorat i és millor que la que ofereixen altres canals.

Les xarxes socials i el diari EBREDIGITAL.cat registren creixements anuals molt elevats

Creix un 45% el facebook, amb 15.000 seguidors; i twitter, amb 6.500, s’incrementa un 128%

El diari digital ebredigital.cat, vinculat a la mateixa redacció i empresa que gestiona Canal Terres de l’Ebre – i un mitjà nascut l’any 1997 de la ma del Setmanari L’Ebre-, recordarà l’any 2017 com el del seu llançament definitiu, pels molt importants registres d’audiència que ha aconseguir en pràcticament tots els àmbits, així com també en les xarxes socials vinculades als dos mitjans, siguin el diari o la televisió.

Pel que fa al diari digital, les xifres són les següents: més de 64.000 pàgines vistes cada mes de mitjana (de gener a novembre); i més de 32.000 visites d’usuaris mensuals també de mitjana. Pel que fa als usuaris únics, durant el més d’octubre van ser més de 31.000, segons les dades auditades per l’OJD (Organització de Justificació de la Difusió). Un organisme que també certifica que al mes d’octubre es van visitar durant tot el més de 89.000 pàgines del nostre diari digital.

AUDIÈNCIA DIARI DIGITAL.png

Pel que fa a les xarxes socials els creixements són més importants en xifres absolutes, en aquelles que s’ha començat més tard el procés de management. Així, l’Instagram de Canal Terres de l’Ebre amb menys de 1.000 seguidors encara ha tingut un creixement superior al 600% entre 2017 i 2016; mentre que el facebook és més lògic o sostingut.

A facebook, la xarxa social per excel·lència a dia d’avui, el creixement en un any ha estat del 45%, i ja s’arriba als 15.000 seguidors vinculant el dels dos mitjans, Canal Terres de l’Ebre i Ebredigital.cat. Pel que fa al twitter el creixement de seguidors ha estat del 128%, situant-se ara amb els 6.500.

 

 

 

Periodista.
Twitter: @sara_hernandez