Si alguna cosa ha caracteritzat a Gerard Subirats a la temporada del seu debut automobilístic és la seva fiabilitat. Fins ara, havia saldat totes les cites del CERTT sense contratemps importants i amb molt bons resultats. Però el cap de setmana a Guadalajara, la seva irreprotxable trajectòria va patir un dur cop, quan un inesperat tomb va estar a punt de provocar el seu primer abandonament.
Subirats va començar la prova amb pas ferm, com reflecteix la primera posició provisional en T1-N i 5a del CERTT, després de completar els 170 quilòmetres de la primera especial en 2 hores, 47 minuts i 32 segons. El seu primer objectiu era recuperar el ritme de competició després de la llarga aturada estival i, d’acord amb els resultats, semblava clar que el SB Hotels Rally Team amb prou feines va acusar la inactivitat.
No obstant això, tot es va torçar al quilòmetre 11 de la segona cronometrada. “Entrem en un revolt a esquerres molt ràpids, ens vam sortir una mica i vam tenir la mala sort que en aquesta zona no hi havia cuneta, sinó una séquia de 80 centímetres, de manera que vam donar una volta de 360º. Per sort, tot va quedar en un ensurt, encara que amb la part dreta del Mitsubishi bastant danyada “, explica Subirats.
Com van poder, el seu copilot Daniel Cambra i ell van arribar fins al parc d’assistència, on els tècnics del DKR Raid Services van aconseguir reparar la transmissió del seu 4×4 i deixar-lo en condicions per disputar el tercer i últim tram de la prova. L’únic problema va ser que el seu parabrisa es va esquerdar considerablement i, per motius de seguretat, van decidir extreure’l del tot. Aquesta decisió que els va obligar a completar els 99 quilòmetres finals amb ulleres per protegir-se de la pols.
“Després de la desgràcia es van esfumar totes les nostres aspiracions de lluitar pel podi, així que vam decidir centrar-nos a acabar la carrera i intentar salvar algun punt, pensant en la general. Sincerament, després de l’accident, hem de sentir-nos satisfets amb el resultat final “, confessava Subirats que, malgrat tot, va aconseguir enfilar fins al 4t lloc final de T1-N i el top 10 de la general.
Gràcies a aquesta gesta i a l’important avantatge acumulat en anteriors cites, el pilot de Tortosa establert a Barcelona va aconseguir mantenir el liderat tant de la seva categoria T1-N i com de la Mitsubishi EVO Cup TT. Això sí, a la general del Campionat d’Espanya de Ral·lis Tot Terreny perdre una posició i va baixar fins al quart lloc, amb 268 punts, 26 menys que el tercer classificat.
Com matemàticament encara manté opcions, Gerard Subirats lluitarà fins al final per acabar l’any del seu debut automobilístic sobre el podi absolut del CERTT. El desenllaç se sabrà després de la conclusió del Ral·li TT de Conca, última prova del calendari que se celebrarà del 10 al 12 de novembre.