Ajuntaments, partits, sindicats, col·legis professionals, associacions culturals i plataformes ciutadanes. Més de 40 entitats d les Terres de l’Ebre han signat el Pacte Nacional pel Referèndum. Aquest dimecres el seu coordinador, l’ex diputat socialista Joan Ignasi Elena, el va presentar a Tortosa.
L’objectiu d’esta entitat és aglutinar milers d’entitats i persones a títol individual, sense importar la seua ideologia, per impulsar un pacte entre la Generalitat i l’Estat per celebrar el referèndum d’independència. “Sentireu dir que el referendum divideix els catalans entre uns i altres. Però a dia d’avui, en l’àmbit polític i social, si alguna cosa uneix als catalans, a un 80%, és justament el referèndum” va defensar Elena.
La campanya va aconseguir 400.000 signatures arreu de Catalunya només durant la diada de Sant Jordi. Recentment han aconseguit el suport de personalitats internacionals, com la Premi Nobel Rigoberta Menchú, l’escriptor escocès Irvine Welsh o l’actor Viggo Mortensen. Per aquest divendres han preparat un gran acte a Barcelona.
https://www.youtube.com/watch?v=C7aNL32hbdo&feature=youtu.be