En termes concrets, el gruix principal de les mesures plantejades al govern espanyol pren com a base la restricció de camions en els trams conflictius de l’N-340 en els quals Foment encara no ha construït l’autovia A-7 i només tenen com a alternativa l’autopista de peatge. D’una banda, a les Terres de l’Ebre, els camions tindran restringit el pas i seran desviats cap a l’AP-7 entre Vinaròs i l’Hospitalet de l’Infant.
Addicionalment, la proposta inclou l’exempció dels peatges per als moviments interns per l’AP-7 que efectuïn els residents. Així, els veïns de l’Ebre no hauran de pagar peatge entre Vinaròs i l’Hospitalet de l’Infant i els residents del nord de la demarcació gaudiran de la mateixa bonificació en el seu tram. En aquest cas, la bonificació es limitaria a un trajecte d’anada i tornada a la mateixa destinació.
La Generalitat ja havia sospesat públicament l’opció de restringir i desviar obligatòriament per l’autopista el trànsit pesant des de fa temps, seguint l’exemple gironí. En particular, als trams en els quals Foment no ha arribat a executar l’autovia A-7, paral·lela a l’N-340 i a l’AP-7. Però la idea del desviament obligatori i les bonificacions no va agradar ni a les associacions de transportistes tarragonines ni a les entitats veïnals que exigeixen la gratuïtat de l’autopista, més encara quan en l’horitzó s’apropa el final de la concessió i el retorn de la infraestructura a l’Estat el pròxim 2019.
Malgrat tot, el balanç positiu que el Govern fa de l’experiència de l’N-II, des de la seva implantació l’abril de 2013 en un tram de 81 quilòmetres, l’ha portat finalment a extrapolar l’experiència a altres corredors viaris catalans també altament afectats per la saturació i l’accidentalitat.