A més a més, durant el 2017 es durà a terme una reproducció en 3D de la nau, utilitzant les més de 4.000 fotografies que han realitzat durant les excavacions. Fins ara, els ordinadors treballen amb les fotografies i ja han extret una primera imatge que permet fer-se la idea del resultat final. El director del Centre d’Arqueologia Subaquàtica de Catalunya (CASC), Gustau Vivar, ha destacat que és una forma de visualitzar les restes del vaixell senceres, fet que no s’havia pogut aconseguir fins ara pels corrents marítims “que tapaven i destapaven les restes”.
Des del CASC, també han apuntat que encara queda una incògnita per desvelar, conèixer quin era el nom del vaixell. Per aquest motiu, la pròxima primavera viatjaran a Londres per revisar tots els arxius i documentació relativa a aquesta flota militar per intentar esbrinar-ho. Els experts apunten que hi ha cinc opcions i es creu que el vaixell navegava sota el nom de MagnumBonum’, ‘Alfred’, ‘Southampton’, ‘Harlequin’ o ‘Albion’.
El Deltebre I formava part de la flota aliada comandada pel tinent general anglès John Murray. Concretament era un vaixell de suport que servia per transportar el material de guerra per abastir els bucs d’atac. A principis de la Guerra del Francès, l’esquadra va intentar assetjar Tarragona, però aquest atac va ser un fracàs. Quan el comboi militar es dirigia cap al port d’Alacant, el 20 de juny del 1813, una llevantada els va sorprendre a les goles de l’Ebre. Llavors van embarrancar divuit vaixells, dels quals se’n van recuperar tretze, mentre que les cinc naus restants es van quedar al fons.
Al llarg de les diferents campanyes, els arqueòlegs han tornat a la superfície tot allò que se’n conservava del carregament: ales de plom, centenars de pedres fogueres, un canó de bronze, el timó, l’àncora, barrils de pólvora, artilleria, ampolles de vi i cervesa, entre molts altres objectes.