A Tortosa, prop de 600 alumnes de diversos instituts del Baix Ebre s’han aplegat a l’Auditori Felip Pedrell per veure una obra de teatre que feia reflexió sobre els micromasclismes. També s’ha realitzat la lectura del manifest del dia Contra la Violència de Gènere que ha estat a càrrec del cantant del grup Lo Mafio, Robert Pujol.
Móra d’Ebre també s’ha sumat als actes en contra de la violència masclista. Concretament, l’institut Julio Antonio de Móra d’Ebre ha estat l’escenari de l’acte institucional del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones amb el qual la Ribera d’Ebre ha volgut sumar-se al rebuig unànime de la societat catalana davant la violència masclista, així com el compromís públic de continuar treballant per eradicar-la.
Durant la jornada, els alumnes de l’ESO han escenificat l’obra de teatre La Festa, que com en altres instituts ebrencs ha volgut denunciar davant el públic que omplia el teatre de l’institut les actituds i conductes carregades de micromasclisme que generen desigualtat. Aquesta obra ha servit als seus protagonistes per treballar el tema de la violència de gènere a classe durant els darrers dies, a través de converses i situacions recreades de la seva quotidianitat, que han portat avui a l’escenari.
A l’acte han assistit càrrecs electes, bona part de la comunitat educativa i representants del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, entre ells la consellera de Serveis Socials, Margarita Daura, i la presidenta comarcal, Gemma Carim, encarregada de llegir el manifest de l’Institut Català de les Dones.
https://www.youtube.com/watch?v=eBfgwvtDT1Y
Lo Pati programa tres pel·lícules que fan reflexionar sobre el fenomen de la violència contra les dones
Abordar i reflexionar sobre la violència de gènere des d’un punt de vista universal, cinematogràfic i amb segell d’autor. Aquest és l’objectiu de la tercera edició del cicle de cinema Una Mirada Universal al Fenomen de la Violència Contra les Dones que avui i demà se celebra a Amposta, com a complement a la celebració del Dia Internacional contra la violència de gènere.
El cicle arranca aquest divendres al Casal Municipal d’Amposta amb la projecció de Flocken de la directora sueca Beata Gårdeler, un drama protagonitzat per una adolescent presumptament violada per un company. Mentre que dissabte es projectaran Oscuro animal, del colombià Felipe Guerrero i presentada al Festival de Rotterdam d’aquest any, sobre el viatge de tres dones que fugen del conflicte armat a Colòmbia; i el documental Madres invisibles, del director espanyol Lorenzo Benítez que narra la història d’una mare soltera al Marroc, un país on tenir fills fora del matrimoni és un delicte. La projecció de Oscuro animal es complementarà amb la participació de representants de la «Mesa de Apoyo de losDerechosHumanos de lasMujeresyPaz en Colombia», cosa que permetrà obrir debat sobre la pel·lícula i sobre la violència de gènere entre els assistents.
https://www.youtube.com/watch?v=bRcOVriRwf4
La representant a l’Ebre de l’Institut Català de les Dones valora les tendències actuals
Carme Valls, coordinadora de l’Institut Català de les Dones a les Terres de l’Ebre (IDC), ha detallat que enguany s’han registrat prop de 300 denúncies de violència domèstica i la línia d’atenció telefònica d’ajuda a les dones maltractades ha rebut quasi un centenar de trucades.
Valls ha destacat que una de les fites de l’IDC és conscienciar a les noves generacions que la violència masclista no entén d’edats, de llocs i d’entorns. Assegura que molts cops es normalitzen situacions quotidianes i que, precisament s’ha de posar el focus en aquest aspecte. De fet, les noves tecnologies i les xarxes socials han obert una via molt perillosa en aquest àmbit, però també serveixen com a eina per ajudar a les víctimes.

